استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانه
کد خبر: 3745968
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانه

گروه اجتماعی ــ‌ مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان به آگاه‌سازی مردم در سخنرانی‌های مذهبی در مورد جنگ‌های روانی دشمن تأکید کرد و گفت: از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانه استفاده شود.

استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج زندگی عفیفانهزهرا علمی‌فرد، مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان در گفت‎وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جلسه توجیهی بانوان مبلغ، پیش از ماه محرم برگزار شد و نزدیک به ۴۰ نفر از مبلغان در ماه محرم به مناطق مختلف، هیئت‌های مذهبی، حسینیه اعظم، زینبیه و امامزاده ابراهیم(ع) اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی از اعزام بانوان مبلغ پاسخگویی به سؤالات شرعی، بحث و تفسیر قرآن، ارائه شیوه‌های نوین تبلیغ، روایتگری واقعه عاشورا و نیز مشاوره دینی است.
مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به اینکه دشمنان برای خدشه‌دار کردن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه دارند، عنوان کرد: یاس و ناامیدی یکی از ابزارهای دشمن چه داخلی و چه خارجی است و می‌خواهند مردم را نگران کنند و با صحبت‌هایی که در آبان ماه اتفاقی می‌افتد، در مردم استرس ایجاد می‌کنند.
وی بازگو کردن نکات مثبت انقلاب را یکی از محورهای مهم سخنرانی‌ها در مراسم محرم برشمرد و گفت: دشمن می‌خواهد جنگ و تفرقه بین مردم و مسئولان زیاد شود اما باید اقدامات مثبت را برای مردم بازگو کنیم.
 علمی‌فرد با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی این است که از تحریم‌ها و فشارهای روحی و روانی بگذریم، یادآور شد: باید مردم از فشارهای روحی و روانی که از دشمن بر کشور تحمیل می‌کند، آگاهی یابند تا خریدهای بی‌جا که نیاز به آن ندارند را انجام ندهند.
این استاد حوزه به مطالعه و دقت در حوزه‌های مختلف توسط بانوان مبلغ تاکید کرد و افزود: مبلغه‌ها باید نیازسنجی کنند و با توجه به ذائقه مردم و با استفاده از شیوه‌های درست به تبلیغ دین و آگاه‌سازی مردم بپردازند.
مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به برخی شبه افکنی‌ها در دین خاطرنشان کرد: برخی این موضوعات را رواج می‌دهند که بدون رعایت قواعد دینی می‌توان حسینی شد و بدون در نظر داشتن اصول دین می‌توان مهر محبت امام حسین(ع) را به سینه زد که این اشتباه است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه حسینی بودن ویژگی‌های خود را دارد، ادامه داد: صرف ادعای محبت اهل بیت(ع) بودن دروغ است و باید ذهن، رفتار و عمل یکی باشد و نباید بگذاریم مسائل مذهبی با گناه عجین شود.
وی به استفاده از ظرفیت‌های محرم برای ترویج زندگی عزتمندانه و عفیفانه تأکید کرد و گفت: در مباحث تبلیغی باید نکات روایتگری، تربیت فرزند، وفاداری به عهد و پیمان و سبک زندگی اسلامی در قالب سخنرانی‌ها بیان شود.
انتهای پیام
captcha