اعزام ۱۶۰ روحانی به نقاط مختلف شهرستان بجنورد
کد خبر: 3745981
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

اعزام ۱۶۰ روحانی به نقاط مختلف شهرستان بجنورد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ روحانی برای دهه اول محرم به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

اعزام 160 روحانی به نقاط مختلف شهرستان بجنورد

حجت‌الاسلام ناصرهدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: اعزام روحانیان به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان براساس نیازسنجی‌های از پیش انجام شده و درخواست‌های مردمی انجام می‌شود و تاکنون بیش از160 نفر از روحانیان مبلغ به نقاط شهری و روستایی اعزام شده‌اند تا برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدلله الحسین‌(ع) با مدیریت روحانیان در مناطق یاد شده انجام شود.
وی عنوان کرد: روحانیون مستقر در روستاها مدیران فرهنگی روستا هستند و برنامه‌های عزاداری ایام محرم با هماهنگی روحانیان و همکاری هیئت امنا و بسیج مساجد برگزار خواهذد شد تا برنامه‌های عزاداری به دور از آسیب و بدعت باشد.
هدایتی با اشاره به آمادگی هیئات مذهبی و مساجد شهرستان جهت فضاسازی اماکن و مساجد، خاطرنشان کرد: فضاسازی ویژه ایام محرم در روستاها با نظارت روحانی محل و با همکاری بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی روستا انجام شده است.
وی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی شهرستان بجنورد در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی مختلف با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در سطح معابر شهری و روستایی نسبت به توزیع شربت و بسته های فرهنگی مناسبتی اقدام می کنند که امسال هم در آستانه ماه محرم تاکنون بیش از 30 هیئت مذهبی درخواست صدور مجوز لازم جهت برپایی این ایستگاه‌ها را داشته اند.
وی با اشاره به لزوم فعالیت درعرصه فرهنگ دینی و عمومی جامعه بر لزوم توجه مسئولین هیئت‌ها و برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی بر فرهنگ سازی درست در زمینه‌های دینی و فرهنگی و توجه ویژه به حقوق شهروندی در برپایی این ایستگاه ها تاکید کرد.
هدایتی افزود: برپا کنندگان ایستگاه‌های صلواتی در معابر شهری و روستایی به رعایت حقوق شهروندی وقوانین ترافیکی در سطح معابر توجه ویژه داشته باشند تا ضمن اینکه این عمل خیر خواهانه به خوبی انجام شده بدور از آسیب و سانحه هم باشد.

انتهای پیام

captcha