عزاداران با رعايت ايمنی در پيشگيری حوادث برق‌گرفتگی سهيم باشند
کد خبر: 3745982
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

عزاداران با رعايت ايمنی در پيشگيری حوادث برق‌گرفتگی سهيم باشند

گروه اجتماعی ــ مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: شهروندان یزدی با رعایت نکات ایمنی در پیشگیری حوادث برق‌گرفتگی تکایا و حسینیه‌ها سهیم باشند.

عزاداران با رعايت ايمنی در پيشگيری حوادث برق گرفتگی سهيم باشند

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از توزیع برق یزد، علی‌اکبر زابلی، مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه با رعایت فاصله مجاز از تاسیسات برق، می توان در مقابل خطرات برق گرفتگی ایمن ماند تاکید کرد: شهروندان یزدی با به کارگیری اصول ایمنی، احتمال وقوع حادثه را به حداقل رسانده و از افراد متخصص برای تامین برق محافل عزاداری استفاده کنند.
وی اضافه کرد: مدیریت های برق شهرستان و نواحی یزد، آمادگی لازم برای همکاری با هیات های عزاداری و حسینیه ها برای تامین برق موقت ایمن و مطمئن را دارند.
زابلی متذکر شد: مسئولین هیات های عزاداری مساجد و تکایا، برای نصب پرچم و سازه های فلزی نظیر طاق نصرت با امورهای برق هماهنگ شوند.
وی بالارفتن از تاسیسات و پایه های بتونی برق را ممنوع اعلام کرد و افزود: بسیاری از شهروندان به تصور اشتباه، تماس مستقیم با سیم های برق را عامل برق گرفتگی می دانند در صورتی که قرار گرفتن در حوزه شبکه های فشار متوسط حوادث جبران ناپذیری را در پی دارد.
زابلی اخذ انشعاب غیرمجاز از جعبه فیوز و انشعاب مشترکین را غیر اصولی خواند و تصریح کرد: جابجایی پرچم ها و علم ها به خصوص در مراسم نخل برداری به لحاظ ارتفاع زیاد و نقض حریم شبکه های برق در برخی مواقع، امکان برق گرفتگی و سوختگی را تشدید می کند.
مدیر دفتر ایمنی ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: سامانه فوریت های برق 121 در طول شبانه روز در بروز حوادثی نظیر تیرشکستگی، آتش سوزی تجهیزات و برق گرفتگی افراد، آماده خدمت رسانی به شهروندان یزدی است.

انتهای پیام

captcha