عالمان حوزه سوغات مدرنیته را به کارخانه انسان سازی تبدیل کردند
کد خبر: 3745983
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
محمدمهدی طهرانچی:

عالمان حوزه سوغات مدرنیته را به کارخانه انسان سازی تبدیل کردند

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز اگر در عرصه علمی مقتدر هستیم حاصل رویکردی است که امام بنا نهاد، گفت: عالمان برخواسته از حوزه دانشگاه را که سوغات مدرنیته بود را نه تنها نفی نکردند بلکه حلقه اتصالی بین روحانیت و دانشگاه ایجاد شد.

به گزارش ایکنا؛ محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم تکریم رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معارفه رئیس جدید این نهاد در سخنانی اظهار کرد: بی‌شک به اعتراف دشمنان علم در ایران مایه اقتدار است، آنچه حاصل شده مرتبط با رویکردی است که پس از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) پایه نهاده شد.

وی ادامه داد: عالمان برخواسته از حوزه نه‌تنها سوغات مدرنیته را نفی نکردند بلکه آن را تبدیل به کارخانه انسان‌سازی کردند. امروز اگر جزء ۱۰ کشور نخست در حوزه علم در جهان هستیم بی‌شک همین نگاه پایه‌گذار این حرکت شد و در ادامه نقش نهاد رهبری را نمی‌توان در این مسیر نادیده گرفت.

طهرانچی همچنین درباره تلاتش‌های رئیس سابق این نهاد عنوان کرد: آقای محمدیان با تمام وجود پای دانشگاه آزاد ایستادند و گاهی یک‌تنه مجاهده کردند و کوتاه نیامدند و اتصال مجموعه‌ای که با نهاد فاصله داشت به کمک مجاهدت‌های ایشان بود و ارتباط برقرار شد، چرا که ایشان دوست داشتند علم در این کشور به انحراف نرود.

نگاه جوان‌گرایانه مقام معظم رهبری قابل تحسین است

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیگر سخنران این مراسم بود، وی طی سخنانی به بیان برخی ویژگی‌های رئیس سابق این نهاد پرداخت و اظهار کرد: آقای محمدیان خود را متعلق به خانواده دانشگاهیان می‌دانند و ارتباط و انتقال این نگاه در عملکرد و مدیریت دفاتر نهاد وجود داشت و جاری بود.

وی در ادامه گفت: رشد و ارتقای جایگاه علمی کشور که باعث شده امروز در منطقه و دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و در مرز علم حرکت کنیم و بسیاری از تحقیقات دنیا مورد استناد دستاورد‌های دانشمندان ما قرار گیرد، بخشی از وظایف دانشگاهیان است که به خوبی صورت گرفته است.

وزیر علوم یادآور شد: در برهه‌ای بعد از انقلاب اسلامی بخشی مهمی از این وظایف به دانشگاهیان واگذار شده و به ویژه در امر توانمندسازی فارغ التحصیلان فعالیت‌های خوبی انجام شد و در این راستا وجود دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف متذکر چارچوب‌های تعیین شده بود.

وی ادامه داد: همواره شاهد حمایت‌های ویژه به خصوص در حوزه فرهنگ از سوی این نهاد بوده‌ایم. اکنون هم که در خدمت حجت‌الاسلام رستمی هستیم، باید بگویم سابقه آشنایی من با ایشان به حضور و فعالیت در دانشگاه همدان بر می‌گردد و ایشان در این دانشگاه جزء افراد توانمند بودند. این مسئله هم که دوره‌ای در کنار جناب آقای محمدیان حضور داشتند و از ایشان کسب تجربه کردند به موفقیت ایشان در این مسئولیت کمک خواهد کرد.

غلامی گفت: از محضر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که رویکرد جوان‌گرایانه ایشان باعث شده امروز در نبود آقای محمدیان با وجود فرد جوانی که تجربیات رئیس سابق را دارد، نگاهمان به آینده این نهاد روشن باشد.
 
انتهای پیام
captcha