برگزاری «بصیرت عاشورایی» در ۱۴ بقعه متبرکه کردستان
کد خبر: 3745994
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

برگزاری «بصیرت عاشورایی» در ۱۴ بقعه متبرکه کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۱۴ بقعه متبرکه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

برگزاری «بصیرت عاشورایی» در 14 بقعه متبرکه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‎الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 20 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» با هدف بصیرت‌افزایی در قیام امام حسین(ع) همزمان با سراسر کشور در 14 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به زمان اجرای این سوگواره افزود: این برنامه فرهنگی از 20 شهریور تا هفدهم آبان‌ماه در ایام ماه محرم و صفر و همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان ارادت اهل سنت به خاندان پیامبر اکرم(ص) در کشور را مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: این ارادت در استان کردستان در تکریم امامزادگان بسیار مشهود است.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های ما باید در راستای تقویت وحدت باشد، عنوان کرد: در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم و هیأت امنای مساجد و بقاع مبترکه هم ما را یاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام عباسپور، برنامه بصیرت عاشورایی را شامل دو بخش فرهنگی، تبلیغی و مذهبی و اجرای امینانه نیات واقفان و نظارت بر حسن اجرای واقفان عنوان کرد.
وی همچنین به وجود بیش از 15 موقوفه با نیت عزاداری امام حسین(ع) در استان کردستان اشاره و اعلام کرد: این موقوفات در شهرهای بیجار، قروه و سنندج وجود دارد که برخی دارای عواید بوده و برخی هم عواید ندارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، از برپایی موکب برای زائران امام حسین(ع) هم در کربلای معلی در سال جاری خبر داد و گفت: استان کردستان یکی از استان‌های برجسته کشور در برپایی موکب برای زائران اربعین است چون ظرفیت خدمات دهی آن قابل قیاس با استان‌های دیگر نیست.
وی در ادامه سخنان خود به سایر برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان کردستان اشاره و اعلام کرد: برگزاری تجمع عاشوراییان با شعار «لبیک یا حسین» در 14 بقعه متبرکه در شهرهای بیجار و قروه، 13 ویژه برنامه خاص ایام عزاداری امام حسین، همایش شرخوارگان حسینی در شهرهای قروه و بیجار و سنندج، همایش احلی من العسل برای نوجوانان حسینی در شهرهای قروه و بیجار و سنندج، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا، همایش رهروان زینبی و خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است.
عباسپور ادامه داد: همایش رهروان زینبی با حضور ماموستایان اهل سنت و خواهران طلبه اهل سنت در بقاع متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.
وی در پایان از اعزام 50 مبلغ بومی و غیر بومی به شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: این مبلغان در طول ایام محرم به ترویج سنت حسنه وقف، امر به معروف و نهی از منکر، مباحث شرعی و دینی و ... می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha