رسالت پیامبرگونه روحانیون توقع‌ها را بالا می‌برد/ پیوند حوزه و دانشگاه و قصور روحانیت
کد خبر: 3746000
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
قاضی‌زاده هاشمی گفت:

رسالت پیامبرگونه روحانیون توقع‌ها را بالا می‌برد/ پیوند حوزه و دانشگاه و قصور روحانیت

گروه دانشگاه ــ وزیر بهداشت در مراسم معارفه رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر ضربه‌ای به پیوند حوزه و دانشگاه وارد شود بیشتر از دانشگاهیان، روحانیت مقصر است.

به گزارش ایکنا؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در آیین تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معارفه رئیس جدید این نهاد در سخنانی اظهار کرد: بزرگترین اتفاقی که افتاد و امام (ره) پرچمدار آن بود، قبول دانشگاه و دانشگاهیان و تماس و ارتباط نزدیک‌تر و هرچه بیشتر روحانیون با جامعه دانشگاهی بود.

وی در ادامه گفت: نهاد رهبری در دانشگاه می‌تواند حیات انقلاب اسلامی را از مسیر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه تداوم ببخشد. تلاش‌های زیادی هم می‌شود که این ارتباط سست‌تر شود. اگر این اتفاق بیفتد من مقصر اصلی را روحانیت می‌دانیم تا دانشگاهیان، البته که وظایف دانشگاهیان هم حائز اهمیت است، اما رسالت پیامبر‌گونه روحانیون این توقع را ایجاد می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به ماده ۲ اساسنامه تشکیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان و تبیین ارزش‌های اسلامی، ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه‌ها و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاهیان، رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه، حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی، حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی وعلمی، مقابله با ترویج عقاید و افکار انحرافی و هجوم فرهنگی و تقویت روح خود باوری و استقلال فکری و تقویت پیوند حوزه و دانشگاه از جمله وظایف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در عرصه فعالیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هر چه بیشتر تلاش شود و چتر آن گسترده‌تر شود، توفیقات بیشتری هم از سوی دفاتر نهاد شاهد خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی گریزی هم به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی زد و گفت: امیدواریم در دوره آقای رستمی عملا شاهد برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باشیم که این مسئله مهمی است. نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و دفاتر آن باید فضای دانشگاه را به نحوی ایجاد کنند تا دانشگاه که محلی برای بحث و تضارب آراء و آزاداندیشی است آمادگی لازم برای برپایی این کرسی‌ها را داشته باشد.

وی ادامه داد: نسل امروز ما سوالات بسیاری دارند، چه جایی بهتر از دانشگاه که این روحیه پرسشگری را در آن‌ها به نحو احسن تقویت کند و پاسخی برای این روحیه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha