رونمایی از کتاب «کراماتی از حضرت ابوالفضل(ع) در عباسیه خرم‌آباد»
کد خبر: 3746005
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

رونمایی از کتاب «کراماتی از حضرت ابوالفضل(ع) در عباسیه خرم‌آباد»

گروه فرهنگی ــ کتاب «کراماتی از حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عباسیه خرم‌آباد» تالیف حاج موسی یاراحمدی امروز، 20 شهریور در خرم‎آباد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب کراماتی از حضرت ابوالفضل(ع) در عباسیه خرم‌آباد

به گزارش ایکنا از لرستان، امروز سه‌شنبه، بیستم شهریور در همایش «عاشورائیان» ویژه مسئولان هیئات مذهبی شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش‌های حوزه هنری لرستان برگزار شد، از کتاب «کراماتی از حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عباسیه خرم‌آباد» رونمایی شد.
این کتاب که توسط حاج موسی یاراحمدی و به کوشش سارا یاراحمدی گردآوری شده است توسط انتشارات پارسه و در هزار نسخه منتشر شده است.
کتاب کراماتی از حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عباسیه خرم‌آباد در پنج بخش ساخت عباسیه و اهدایی موکب، تابلو مقدس زیارت عاشورا و شهید حججی، گزیده‌ای از زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)، کرامات و معجزات عباسیه و اشعار و احادیث به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب در رابطه با شأن و شخصیت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و اهل‌بیت و اهمیت روضه و گریه بر آن‌ها آمده است: بر همه مسلمانان، به‌ویژه بر شیعیان اهل‌بیت(ع) واجب شرعی و عقلی است که در همه زمینه‌ها شخصیت، عظمت و حرمت اهل‌بیت را حفظ کنند تا آن‌چه که شایسته آن بزرگواران نیست بیان نشود.
در حق آن‌ها اغراق نشود و از آن‌چه در قرآن و روایات درباره آنان نشان داده شده کمتر بیان نشود، همان‌گونه که قرآن‌کریم و روایات رعایت کرده‌اند، واجب است حرمت آن‌ها رعایت شود و در تعریف از آن‌ها با ذکر مصائب‌شان دروغ به آن‌ها بسته نشود؛ چراکه پروردگار در قرآن دروغگو را ملعون قلمداد کرده و لعنت خود را بر دروغگویان ثابت نموده است.
حرمت دروغ بستن به اهل‌بیت(ع) آن‌قدر سنگین است که اگر در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد روزه واجب را باطل می‎کند و دست بی‎وضو به نام مبارک آنان، حتی نام فاطمه‌زهرا(س) توهین و حرام است.
بنابراین در نقل مطالب مربوط به آنان و مخصوصاً ذکر مصائب اهل‌بیت(ع) که پیوسته و به‌ویژه در ماه محرم و صفر مطرح می‎شود باید کمال احتیاط را در نقل مطالب رعایت کرد. کسانی‎که ذکر مصیبت می‎کنند اعم‌از اهل علم و مداحان باید برای ذکر مصائب اهل‌بیت به قوی‌ترین و معتبرترین منابع اسلامی و شیعی مراجعه کنند.

در ادامه کتاب درباره شروع ساخت عباسیه آمده است: در سال 66 مراسم کلنگ‌زنی توسط آیت‌الله صدر، روحانیت و بزرگان شهر خرم‎آباد انجام شد و پس‌از آن سال بعد شروع کار ساختمانی این مکان مقدس توسط موسی یاراحمدی شروع شد.

انتهای پیام

captcha