اجرای طرح «پلیس‌یاران محرم» در خرم‌آباد
کد خبر: 3746007
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

اجرای طرح «پلیس‌یاران محرم» در خرم‌آباد

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتطامی شهرستان خرم‌آباد از اجرای طرح «پلیس‌یاران محرم» در خرم‌آباد خبر داد و گفت: در این طرح از هر هیئت ۱۰ تا ۱۵ نفر با لباس مشخص به برپایی نظم در هیئات کمک می‌کنند.

اجرای طرح «پلیس‌یاران محرم» در خرم‌آباد

 

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا مرادی، فرمانده انتطامی شهرستان خرم‌آباد، امروز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور در همایش «عاشورائیان» ویژه مسئولان هیئات مذهبی شهرستان خرم‌آباد، اظهارکرد: دشمنان امروز اعتقادات نظام را مورد هجمه قرار داده‌اند این در حالی‌است که بالاترین اعتقاد شیعیان اعتقاد قلبی به ثواب الهی عزاداری امام حسین(ع) است.
وی به برنامه‌ریزی متفاوت و دشمنان برای خدشه‌دار کردن عزاداری محرم اشاره کرد و افزود: در بُعد برون مرزی گروه‌های تکفیری به خیال خام خود تیم‌های انتحاری را در برنامه دارند.
مرادی با ذکر این مطلب که در چند روز اخیر تحرکات در مرزها و اقلیم کردستان افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: عزاداری محرم مراسمی با ازدحام بالاست و اگر هیئات مذهبی مشارکت نکنند مدیریت نظم هیئات مشکل است.
فرمانده انتطامی شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که در داخل دشمنان سعی دارند مراسمات عزاداری را به انحراف بکشانند، ادامه داد: مردم ما انتظارات به حقی دارند و ممکن است عده‌ای از این احساسات مردم سوءاستفاده کنند.
وی با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون ۲۰۰ فراخوان در خرم‌آباد توسط دشمنان زده شد اما یک مورد آن عملی نشد، تصریح کرد: نیروی انتطامی در ایجاد نطم در برگزاری مراسمات هیئات مذهبی در دو بخش نظم و امنیت فعالیت دارد، اضافه کرد: نظم‌دهی هیئات مذهبی به مسئولان هیئات واگذار شده است.
مرادی به اجرای طرح پلیس‌یاران محرم در دهه اول محرم اشاره و گفت: در این طرح افرادی با لباس‌های مشخص در نظم‌دهی هیئات کمک می‌کنند این در حالی است که مسئولین هیئات می‌بایست همکاری لازم را با عوامل نیروی انتظامی داشته باشند و افرادی‌که سعی در انحراف عزاداری دارند را به نیروی انتظامی معرفی کنند.
فرمانده انتطامی شهرستان خرم‌آباد گفت: تفاوت تامین امنیت عزاداری امام حسین(ع) با سایر فعالیت‌های امنیتی این است که عوامل انتظامی حلاوت و شیرینی خدمت به اباعبدالله(ع) را با عمق جان احساس می‌کنند.

انتهای پیام

captcha