برگزاری چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان
کد خبر: 3746008
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
در اولین جمعه ماه محرم؛

برگزاری چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان

گروه فرهنگی ــ دبیر مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) استان زنجان از برگزاری چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳ شهریور‌ماه خبر داد.

برگزاری چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی در زنجانداوود خدایی در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم مصادف با ۲۳ شهریور ماه در ساعت ۸:۳۰ صبح در حسینیه عاشقان ثارالله واقع در بزرگراه ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.
وی ترویج مهدویت و فرهنگ عاشورا را از اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی عنوان کرد و افزود: در این همایش قرائت نذرنامه از سوی مادران و بیعت با امام زمان(عج) پیش‌بینی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازد، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در این همایش شرکت کردند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان زنجان عنوان کرد: برای برقراری نظم و امنیت در این همایش با نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نهادها هماهنگی‌های لازم به عمل آمده ضمن اینکه خادمان، کودکان و مادران شرکت‌کننده در این همایش بیمه می‌شوند.
وی همچنین عنوان کرد: امسال ختم قرآن کریم به یاد ۴۳ شهید منتسب به علی اصغر و اصغر استان زنجان توسط خادمان برگزار می‌شود، ضمن اینکه چله زیارت عاشورا که طبق رسم پنج سال گذشته از اول ذیحجه آغاز شده ادامه دارد.
خدایی با اشاره به اینکه لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ و پیشانی‌بند برای کودکان آماده شده است، بیان کرد: در این همایش گهواره گردانی نیز انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: همایش سه ساله‌های حسینی نیز 5 صفر در زنجان به همت حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha