خالد مشعل: مقامات رام‌الله از فرصت آشتی بهره‌برداری نکردند
کد خبر: 3746020
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

خالد مشعل: مقامات رام‌الله از فرصت آشتی بهره‌برداری نکردند

رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در مورد آشتی میان گروه های فلسطینی گفت: حماس برای آشتی هر چه که لازم بود انجام داده و گام‌های بزرگی برداشته است اما مقامات رام‌الله از این فرصت بهره‌برداری نکردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ خالد مشعل، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: اسرائیل همچنان که مجبور به ترک غزه شده است، باید سرزمین و استقلال ما را نیز پس دهد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر افزود: محاصره نوار غزه توسط اسرائیل بدون آنکه نیاز به مذاکرات مستقیم باشد باید پایان یابد.

مشعل در ادامه اظهار کرد: اگر جنبش حماس می‌خواست مورد لطف و توجه جهان غرب قرار گیرد، این جنبش را در کاخ سفید یا پایتخت‌های کشورهای اروپایی می دیدید.

وی در مورد آشتی میان گروه‌های فلسطینی نیز گفت که حماس برای آشتی هر چه که لازم بود انجام داده و گام های بزرگی برداشته است، اما مقامات رام‌الله(تشکیلات خودگردان فلسطین) از این فرصت بهره برداری نکردند.

گفته می شود توافق آشتی ملی میان جنبش‌های حماس و فتح برای خاتمه دادن به اختلاف سیاسی در فلسطین در نشست قاهره در تاریخ 12 اکتبر 2017 به امضا رسید.

لازم به ذکر است که اسرائیل در جریان «جنگ 6 روزه» سال 1967غزه را اشغال کرده اما در سال 2005 از این منطقه عقب نشینی کرد.

انتهای پیام
captcha