کناره‌گیری‌ام به دلیل خستگی و ناامیدی از آینده نبوده است/ جایگاهی بالاتر از خدمت به دانشگاه نیست
کد خبر: 3746021
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان:

کناره‌گیری‌ام به دلیل خستگی و ناامیدی از آینده نبوده است/ جایگاهی بالاتر از خدمت به دانشگاه نیست

گروه دانشگاه ــ رئیس سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اعتقاد دارم مدت خدمت در هر مسئولیتی نباید بیش از ۸ یا ۱۰ سال باشد و اگر خلاقیتی قرار است داشته باشیم در این مدت ظهور و بروز پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین تکریم خود و معارفه رئیس جدید این نهاد در سخنانی با اشاره به دلایل کناره‌گیری خود از این مسئولیت اظهار کرد: کناره‌گیری من نه برای این بود که از کار در این مسئولیت خسته شده باشم چرا که در جمهوری اسلامی خستگی معنا ندارد و نه برای دریافت پست‌های بالاتر بود که خدمت به دانشگاه بالاترین مرتبه است و نه برای اینکه نسبت به آینده ناامیده بوده باشم که معتقدم آینده این کشور از گذشته روشن‌تر است، بلکه اعتقاد شخصی‌ام است که مدت خدمت در هر مسئولیتی نباید بیش از ۸ یا ۱۰ سال باشد و اگر خلاقیتی قرار است داشته باشیم در این مدت ظهور و بروز پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه خوب است مسئولیت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و این فضا در اختیار نیرو‌های جوان قرار گیرد، به سخنان خود ادامه داد و گفت: با وجود نیرو‌های جوان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بالنده‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد و خدا را شاکرم که رهبری معظم شخصیتی فاضل و در عین حال جوان را برای این مسئولیت انتخاب کردند.
محمدیان با ذکر توصیه‌هایی در اداره دفاتر نهاد گفت: خوشبختانه آقای رستمی با این فضا آشنا هستند و در تشخیص اولویت‌ها هم ممتاز بوده‌اند. مشکلی که امروز در فرهنگ کشور وجود دارد ضعف در نگاه راهبردی و تشخیص اولویت‌های فرهنگی است. اگر درست تشخیص دهیم ابزار‌های فرهنگی فراوان است. مهم‌ترین پیگیری ما در این مجموعه تقویت نگاه راهبردی در مسائل فرهنگی و دانشگاهی بود، ادامه این نگاه به توفیق مدیران این نهاد کمک می‌کند.
وی ادامه داد: همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته‌ایم و همه مدیون انقلاب هستیم و طلبکار این انقلاب نیستیم اگر عزت و توفیقی داشتیم به دلیل همین پرچم انقلاب است که از سوی امام و رهبری به اهتزاز درآمده است.
رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: وظیفه ما انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن و وفاداری به این انقلاب است. هویت ما به انقلابی و وفادار ماندن است. اگر روحیه انقلابی را از ما بگیرند حتی در تولید علم و پیشرفت تمدن کم می‌آوریم.
وی افزود: ایستادگی، مقاومت و پایداری در راه انقلاب تنها نسخه نجات‌بخش و اعتلابخش در کشور بوده و جریان انقلابی است که با وجود همه سختی‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور می‌تواند خوشبختی کشور را تضمین کند.
 
دانشگاه یکی از مهم‌ترین کانون‌های مقابله با ضربه‌های دشمن است
 
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پشت تریبون حاضر شد و ضمن قدردانی از همه حاضران در این مراسم، اظهار کرد: در فضای کنونی آنچه که وجهه همت دشمن و تلاش خستگی‌ناپذیر حزب شیطان بوده، هدف قرار دادن نقاط قوت جمهوری اسلامی، از سویی معنویتی است که این انقلاب حامل آن است و از سویی همدلی و همراهی میان امت و امام است.
وی ادامه داد: دشمن با هدف قرار دادن امید مردم و اعتماد آن‌ها به یکدیگر و جایگزینی آن با یاس و بی‌اعتمادی به دنبال زمین زدن انقلاب است. یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی که در کشور این توانمندی را دارد که با این ضربه‌ها مقابله کند، دانشگاه‌ها هستند.
رستمی با بیان اینکه دانشگاه در آغاز سکولار بنا شد، افزود: اگر چه دانشگاه بر مبنای تفکر لیبرال دموکراسی و اندیشه مدرنیته غربی بنا نهاده شد، اما آنچه که در ایران اتفاق افتاد غیر از آن چیزی بود انتظار می‌رفت. دانشگاه در کشور به‌ویژه پس از انقلاب همواره همراه یا پیش‌رو بوده و در همه عرصه‌های تاریخی از جریان انقلاب تا دوران دفاع مقدس و پس از آن نیاز‌های کشور را تامین کرده است.
وی با اشاره به تعریف کارویژه‌هایی برای دانشگاه از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: نگاه ایشان در این مسیر این است که دانشگاه محلی برای تربیت دانشجویان پرکار، با نشاط، صالح و فرزانه است و خروجی آن باید مدیرانی توانمند و خادم ملت باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بین نقطه مطلوب در دانشگا‌ه‌ها و وضع موجود فاصله است، گفت: این فاصله را همه با هم باید پر کنیم. نهاد رهبری در دانشگاه دارای قدرت برقراری ارتباط با فضای دانشگاهی است و از سوی دیگر توانایی پاسخ به مطالبات سه دسته مخاطب در دانشگاه (اساتید، دانشجویان و مدیران) را دارد.
وی در پایان افزود: هدف، رساندن جامعه به قله‌های تمدن نوین اسلامی است. ناامیدی در این مسیر ممنوع است. باور داریم هر که در راه خدا تلاش کند پیروز است و اگر هم در این مسیر آسیبی به کسی برسد باز هم پیروز خواهد بود و «إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ» در انتظار آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha