فعالیت 265 تشکل مردم نهاد در استان یزد
کد خبر: 3746056
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

فعالیت 265 تشکل مردم نهاد در استان یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از فعالیت 265 تشکل مردم نهاد در این استان خبر داد و گفت: بعد از یزد، شهرستان های میبد و اردکان بیشترین تعداد تشکل‌ها را دارند.

265 تشکل مردم نهاد در استان یزد فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ظهر امروز 20 شهریورماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری 265 سازمان مردم نهاد با مجوز استانداری و فرمانداری ها در استان یزد در حال فعالیت هستند.
وی تعداد تشکل های مردم نهاد مجوز گرفته از فرمانداری ها را 104 تشکل اعلام کرد و افزود: تا مرداد ماه امسال به 113 تشکل و 11 نمایندگی نیز رسیده است.
خامسی افزود: همچنین 260 تشکل تا پایان سال 96 توسط بهزیستی مجوز گرفته اند که در حال حاضر این تعداد به 267 تشکل رسیده و 40 تشکل نیز از ورزش و جوانان مجوز فعالیت گرفته اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: از این تعداد، 20 تشکل در زمینه امور نیکوکاری و خیریه، 18 تشکل در زمینه خانواده، 19 تشکل در زمینه اجتماعی و آسیب های اجتماعی، 22 تشکل در زمینه فرهنگی، 7 تشکل درحوزه علمی، 4 تشکل در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی، 16 تشکل در زمینه محیط زیست، 2 تشکل در حوزه گردشگری، 7 تشکل در حوزه ورزش، 2 تشکل در حوزه هنری، 2 تشکل در امورجوانان، 3 تشکل در زمینه تحکیم بنیان خانواده، 1 تشکل در زمینه امور زیرساخت و توسعه، 1 تشکل در زمینه عمران و آبادانی است و این تشکل ها سازمان های مردم نهادی هستند که از استانداری مجوز گرفته اند.
خامسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر 4 تشکل در ابرکوه، 27 تشکل در اردکان، 13 تشکل در بافق، 4 تشکل در بهاباد، 3 تشکل در تفت، 7 تشکل در خاتم، 4 تشکل در اشکذر، 11 تشکل در مهریز، 29 تشکل در میبد، 39 تشکل در شهرستان یزد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: از لحاظ تعداد تشکل بعد از شهرستان یزد، شهرستان های میبد و اردکان قرار دارند و کمترین تعداد تشکل مربوط به شهرستان تفت با 3 تشکل و بعد از آن شهرستان های اشکذر، بهاباد و ابرکوه با 4 تشکل قرار دارند.
برگزاری جشنواره مشارکت مردمی مدنی «سحر» در یزد
خامسی با اشاره به اینکه برای فعال نمودن تشکل های غیرفعال یا نیمه فعال تقویم اجتماعی شهرستان ها تهیه شده و بزودی به فرمانداری ها ابلاغ می شود گفت: در این راستا جشنواره مشارکت مردمی مدنی با عنوان «سحر»، سمن ها، حرکت و ره یافت اجتماعی مشخص شده که بعد از محرم و صفر برگزار می شود و هچنین ارزیابی مدام تشکل های مجوز گرفته و همچنین ساماندهی آنها انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید حمایت های خوبی از تشکل ها شده و می شود که در قالب تفاهم نامه ها امکان پذیر است و در سال 97 به صورت خاص در زمینه های حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، نشاط اجتماعی و ... برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.
خامسی افزود: خوشبختانه در سفر وزیر کشور به استان یزد طرح های خوبی در راستای نشاط اجتماعی مصوب شد که راه اندازی 5 دفتر تسهیل گری در 5 محله شهر و حمایت از دانشنامه ازدواج و طرح آموزش های پیش از ازدواج مورد حمایت قرار خواهد گرفت .
خانه سمن‌ها در یزد راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: خانه سمن ها نیز در استان یزد راه اندازی خواهد شد و امسال برای اولین بار فراخوانی اعلام شده تا علاقه مندان طرح ها و برنامه های خود را به این دفتر اعلام نمایند که این فراخوان در سایت معاونت فرهنگی، اجتماعی استانداری موجود است.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که سه مرتبه در دیدار با جمعی از مسئولان فرمودند: طرح ها باید فوق العاده، فوق العاده، فوق العاده باشد لذا فرمایش ایشان در مورد تکراری نبودن و جدید و نتیجه دار بودن در راس اقدامات ما است و ما خلاقیت، نوآوری، پوشش حداکثری و تعاملات بین بخشی را ملاک فوق العاده بودن خواهیم دانست و کمیته ای تشکیل شده که طرح های دریافتی در این کمیته علمی بررسی و انتخاب خواهد شد.
خامسی از حمایت 31 تشکل مردم نهاد در قالب تفاهم نامه در سال 96 خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری سعی کردیم از پراکندگی ها بیرون آمده و در قالب طرح های بزرگ فعالیت کنیم.

انتهای پیام

captcha