مسئولان به نابینایان و معلولان اعتماد کنند
کد خبر: 3746059
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

مسئولان به نابینایان و معلولان اعتماد کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- حافظ کل قرآن کریم روشندل با بیان اینکه آرزو دارم حافظ بین‌المللی قرآن شوم، تصریح کرد: گمان می‌کنم تا 3 سال دیگر به آرزوم برسم. دوست دارم مسئولان به نابینایان و معلولان اعتماد کنند. من از حوزه علمیه و دانشگاه‌هایی مانند امام صادق(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی گله دارم که نابینایان حق تحصیل در این دانشگاه‌ها را ندارند.

علیرضا خدابخش، حافظ کل قرآن کریم روشندل از شهرستان سبزوار، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه از سال 94 تصیمی گرفتم حافظ قرآن شوم، عنوان کرد: با عنایت خداوند موفق شدم طی دو سال این کتاب آسمانی را حفظ کنم و در مسابقات قرآن شرکت کردم.

وی با بیان اینکه در مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی رتبه دوم حفظ 10 جزء را سال‌ها پیش به دست آوردم، اظهار کرد: حائز رتبه سوم حفظ 10 جزء مسابقات اوقاف در مرحله کشوری و نفر اول کشوری نابینایان را هم تا به حال دست آوردم.بخش با ا به اینکه همیشه علاقه داشتم با بینایان رقابت کنم که در مسابقات قرآن اوقاف سال جاری آرزویم تحقق یافت، تصریح کرد: برایم رقابت با بینایان دشوار نیست. وقتی با بینایان به رقابت می‌پردازم و رتبه‌ای به دست می‌آورم گمان می‌کنم بین همه قاریان ممتاز شدم اما اگر در مسابقات نابینایان رتبه به دست بیاورم تنها در بخش کوچکی موفقیت به دست آورم.

این حافظ کل قرآن کریم روشندل با بیان اینکه خانواده‌ام مشوق اصلی من در حفظ قرآن بودند، خاطرنشان کرد: یکی از اقوام و خویشان مقدمات آشنایی من را با اساتید فراهم کرد. استادان من محمدرضا جاهدی‌نیا و مهدی حسنی هستند. این اساتید در سبزوار جلسه قرآن برگزار می‌کردند و من در جلسات آنان شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را از دوران کودکی تشویق کنند تا به سمت قرآن و آموزش آن بروند، گفت: پدر و مادرم از دوران کودکی مرا تشویق می‌کردند به همین دلیل اول از خدا و بعد از پدر و مادرم تشکر می‌کنم.

قرآن کتاب زندگی
خدابخش خطاب به جوانان و نوجونان می‌گوید: قرآن کتاب زندگی است و باید به سمت آن برای رهنمودهای زندگی گام برداریم. شاید حافظ شدن کار دشواری باشد اما خداوند از هرکس به اندازه توانایی‌‎اش می‌خواهد. پس هرکس به اندازه توان خود می‌تواند در زمینه قرآن قدم بردارد.

این حافظ کل قرآن کریم روشندل افزود: من معتقدم حافظ قرآن شدن عالی است اما عامل بودن به آن اهمیت بیشتری دارد. شاید نتوانید حافظ شوید اما همین که عامل به آن باشید کافی است. من از قرآن راه زندگی کردن را آموختم و در تلاطم‌های زندگی از این کتاب آسمانی آرامش می‌گیرم.

آرامش با تدبر در آیات به وجود می‌آید
وی با تأکید بر اینکه قرآن باعث می‌شود در سختی‌های زندگی انسان ناامید نشود، عنوان کرد: تنها تلاوت قرآن انسان را به آرامش نمی‌رساند بلکه این آرامش زمانی به وجود می‌آید که در عمق آیات تدبر کنیم آنگاه متوجه می‌شوید قرآن چه آرامشی دارد.

خدابخش با بیان اینکه تلاوت قرآن و مطالعه تفسیر آیات باید مکمل یکدیگر باشند، عنوان کرد: وقتی دستورات قرآن برای زندگی را انجام می‌دهیم زندگی از هرگونه طلاتم دور می‌شود و ما را به آرامش می‌رساند. آرزو دارم حافظ بین‌المللی قرآن شوم. گمان می‌کنم تا 3 سال دیگر به آرزوم برسم. دوست دارم مسئولان به نابینایان و معلولان اعتماد کنند. من از حوزه علمیه و دانشگاه‌هایی مانند امام صادق(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی گله دارم که نابینایان حق تحصیل در این دانشگاه‌ها را ندارند.

وی گفت: من رتبه 1154 در گروه انسانی به دست آورم گمان می‌کنم بتوانم در برخی از این دانشگاه‌ها تحصیل کنم اما قبول نمی‌کنند. مسئولان معولان را باور کنند و به آن ها اعتماد داشته باشند. معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از نابینایان می‌توانند بهتر از بیناها در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند اما نمی‌توانند استعداد خود را به فعلیت برسانند چون جامعه به آنان اعتماد ندارند.

انتهای پیام

captcha