گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، منحصر به دهه فجر نباشد
کد خبر: 3746066
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، منحصر به دهه فجر نباشد

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار مرکزی گفت: گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب منحصر به دهه فجر نیست بلکه در تمامی روزهای سال جاری باید این هدف دنبال، سیاست‌گذاری و تبیین شود.

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، منحصر به دهه فجر نباشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی ظهر امروز 20 شهریور با حضور در جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شدید‌ترین تحریم‌های تاریخ این چهل سال اخیر که توسط استکبار جهانی و در راس آن آمریکاست، مقارن شده است.
وی ادامه داد: امروز تمامی کسانی که به رییس جمهور آمریکا رای دادند، بارها اظهار ندامت کردند نه تنها از ماجرای تحریم ایران بلکه از حماقت این فرد در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا در برخورد با سیاست خود به عنوان ابر قدرت، هر روز فساد در کاخ سفید، اروپا و هیبت حاکمه جاهل اتفاق می‌افتد.
استاندار مرکزی افزود: تقارن این چهلمین سال با وجود این حکومتی که در آمریکا روی کار آمده است شاید داری حکمتی برای انقلاب اسلامی است.
آقازاده بیان کرد: گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب منحصر به دهه فجر نیست بلکه در تمامی روزهای سال جاری باید این هدف دنبال، سیاست‌گذاری و تبیین شود.
وی اظهار کرد: اگر امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شدید‌ترین تحریم‌های دشمنان قسم‌خورده مقارن شده است شاید سالی باشد که قضاوت جهانی مردم عادل مسلمان و غیر‌مسلمان برای انقلاب اسلامی در حال وقوع است.
استاندار مرکزی گفت: خود اروپایی‌ها با زبان دیپلماسی اذغان دارند که آمریکا در حق کشوری که معاهده‌ای را امضاء کرده و مورد تایید سازمان ملل و شورای امنیت است، ظلم می‌کند، این کار برای دنیا سرافکندگی دارد و مایه خجالت است. در قرن بیست و یکم کشوری که خود را ابر قدرت می‌داند و تمام توافقات را زیر پا می‌گذارد. ما به سمت حقانیت انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم.
آقازاده بیان کرد: اگر کشور ما در هشت سال گذشته با تحریم بزرگ مواجه شد، تمامی قدرت‌های بزرگ از روسیه، چین، اروپای امروز این تحریم را پذیرفتند اما با درایت، سیاست و تدبیرمعاهده‌ای را بستیم که امروز جز آمریکا تمامی قدرت‌ها به آن پایبندند.
وی افزود: در هفته دولت طی هفته گذشته برنامه‌هایی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز نمودیم، پیشنهاد بنده این است علاوه بر برگزاری نمایشگاه دستاورهای چهل ساله انقلاب برنامه‌های ابتکاری داشته باشیم، ایجاد امید و اعتماد در بین مردم مهم است.
استاندار مرکزی بیان کرد: کشور واقعا از شرایط ویژه‌ای برخوردار است امروز همه باید به فکر انقلاب و ایران باشیم و کیان انقلاب اسلامی باید مورد حمایت تمامی افراد جامعه قرار گیرد و در این مسیر قرار گیرند.
آقازاده افزود: در استان مرکزی وحدتی با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان و تمامی مسئولین برقرار است و شاهد انسجام خوبی هستیم و این انسجام امروز شاخص‌های اقتصادی را در سال 97 که از نوسانات اقتصادی و تغییر قیمت ارز و ... است، را بوجود آورده است. شاخص‌های اقتصادی استان طی شش ماه اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و به طوری که صادرات غیر‌نفتی استان در شش ماه اخیر با افزایش 10 درصدی مواجه بوده است.
وی خاطر‌نشان کرد: اگر امروز انسجام ملی حفظ شود از بالاترین تحریم‌ها عبور می‌کنیم و در صورت بروز اختلاف‌نظر و دوگانگی نمی‌توان در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز دولت، ملت، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و ... مقتدرانه امنیت را در کشور حفظ کردند و این امنیت زمینه مناسبی برای فعالیت‌ها در بحث‌های اقتصادی، معیشتی برای ایجاد رفاه مردم فراهم آورده است.
آقازاده گفت: بنا به فرمایش امام راحل هرچه داریم از محرم است و امید است امسال در سالروز این واقعه بزرگ بتوانیم محرم را بزرگ بشماریم و در این ماه نیز امیدواریم یک شکوه و معنویت بیشتری ایجاد شود.
به گزارش ایکنا؛ فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در این نشست اظهار کرد: برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هماهنگی خوبی با دبیر شورا برقرار شده است و اولین جلسه با حضور استاندار تشکیل شد.
وی ادامه داد: تاکنون چهار جلسه برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار، صدور احکام مسئولین در کمیته‌ها صادر، مصوب و اجرا و ستادهای فرعی و ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی افزود: به مناسبت هفته دولت درصدد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب بودیم که برگزار نشد، در نظر داریم این نمایشگاه با شکوه هرچه تمام در دهه فجر برگزار شود.
حقیقی بیان کرد: کتابی در بعد ملی و در ارتباط با دستاوردهای چهل ساله انقلاب در دست تهیه است.
وی اظهار کرد: در راستای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر حسب دستور استاندار رسانه‌ها همکاری خوبی برای تبیین اقدامات انجام شده انقلاب و نظام داشتند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نارضایتی اجتماعی در استان وجود دارد و یکی از اقدامات مهم در این کمیته توجیه کردن مدیران کلیدی است که با مردم در ارتباط هستند تا بتوانند تکریم عملی و واقعی نسبت به مردم انجام دهند و دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای آن‌ها تبیین کنند.
انتهای پیام

captcha