تفكر شیعه، استقامت و ایستادگی است/ تلاش دولت و مجلس برای كاهش فشارهای اقتصادی
کد خبر: 3746072
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
لاریجانی:

تفكر شیعه، استقامت و ایستادگی است/ تلاش دولت و مجلس برای كاهش فشارهای اقتصادی

گروه اجتماعی ـ رئیس مجلس شورای اسلامی تأكید كرد كه مسئله آمریكا انرژی هسته‌ای نیست بلكه به زانو درآوردن ملت ایران است، اما تفكر شیعه، تفكر استقامت و ایستادگی است.

 به گزارش ایكنا از فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز، 20 شهریورماه در همایش تقدیر از خادمان و خیران حسینی كه در شهرستان لارستان برگزار شد، با اشاره به بدعهدی‌های آمریكا گفت: مسئله آمریكا انرژی هسته‌ای نیست بلكه به زانو درآوردن ملت ایران است اما تفكر شیعه، تفكر استقامت و ایستادگی است و ما در این راه ثابت قدم هستیم.

اختلاف نظرها را كنار بگذاریم
وی با تأكید بر اینكه در دوره كنونی همگان باید تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: تمام افرادی كه اختلاف نظر دارند باید بدانند كه امروز، روز اختلاف‌نظر نیست و همگی باید بر روی اصل ولایت، تفكر امام(ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی كنیم.

اكنون بحث میراث حسینی و انقلاب اسلامی مطرح است
لاریجانی با بیان اینكه باید برای آبادانی و استقامت ایران اسلامی بر روی اصول تمركز كنیم، گفت: در اینجا بحث ایران،‌ انقلاب اسلامی و میراث حسینی مطرح است زیرا دشمنان ما با حرکت ریشه‌ای تشیع مشکل دارند و نظرشان این است که ایران در دست آن‌ها باشد، به همین دلیل فشار را بر روی مردم می‌آورند و قصد دارند راه حسینی را از آن‌ها بگیرند.

تلاش دولت و مجلس كاهش فشارهای اقتصادی است
رئیس مجلس شورای اسلامی تأكید كرد كه تلاش ما در مجلس و دولت این است که دوره فعلی با صلابت طی شود و تلاش می‌کنیم فشارها را بر اقتصاد کشور کاهش دهیم.
لاریجانی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه قیام و سیره امام حسین(ع) مورد عجیبی است، گفت: اگر به اعمال روزهای خاص بنگرید زیارت امام حسین(ع) در همه آن‌ها آمده است.
وی با ذكر این نكته كه در ایام خاص که خداوند توجه ویژه به بندگان دارد، از آن‌ها می‌خواهد که به امام حسین(ع) تمسک کنند، افزود: ائمه اطهار واسطه فیض الهی هستند و مانند زنجیره‌هایی به هم پیوسته واسطه فیض محسوب می‌شوند اما در مورد تمسک به امام حسین(ع) در روزهای خاص یک سرّ وجود دارد.

قدر محرم را بدانیم
لاریجانی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام بیان كرد: این انقلاب ثمره حرکت امام حسین(ع) است و این حرکت باعث حیات داشتن جامعه ما است و باید قدر محرم را دانست.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خیران تأكید كرد كه شما بهترین و سریع‌ترین راه را برای رسیدن به حق انتخاب کرده‌اید و سپس ادامه داد: خیران لارستان در حوزه‌های مختلفی نظیر ساخت بیمارستان، مدارس و غیره فعالیت می‌كنند كه این موضوع نشان از هم سرنوشتی این جامعه دارد.

جامعه‌ای كه تعلقات عاطفی داشته باشد، ایستادگی می‌كند
وی با تأكید بر اینكه جامعه‌ای که به سرنوشت یکدیگر حساس باشد، دارای استقامت است، گفت: جوامعی که تعلقات عاطفی در آن‌ها کم شده باشد حتی برای تشکیل نیروی نظامی نیز مجبور به گرفتن مزدور هستند همانند اتفاقی که در آمریکا رخ می‌دهد، اما جامعه‌ای که هم سرنوشتی و طریقی مانند انقلاب اسلامی داشته باشد و ولایت فقیه رکن آن باشد در مقابل طوفان‌ها ایستادگی می‌کند.
لاریجانی با اشاره به فراز و نشیب‌های از ابتدای انقلاب تاكنون گفت:‌ چون جامعه ما اهل ولایت بود و هم‌پیمانی در درون و راه آن‌ها وجود داشت در تمام این فراز و نشیب‌ها پیروز شدیم به عنوان مثال در جنگ همه افراد درگیر بودند و این موضوع نشان‌دهنده این بود که با همه هستی انقلاب و مسیر استقلال آن را قبول دارند.

ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند
رئیس قوه مقننه اظهار كرد: امروز می‌بینیم كه شرایط در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، اما آن‌ها اشتباه می‌کنند زیرا ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند.

به معیشت مردم توجه خاص شود
لاریجانی اهمیت توجه به معیشت مردم را یادآور شد و گفت: باید در این شرایط تدبیری بیندیشیم تا به معیشت مردم توجه خاص شود و البته جلوی عربده‌كشی آمریكا هم بایستیم.
انتهای پیام

captcha