رعایت اخلاق اسلامی و فرهنگ عاشورایی، لازمه برپایی سوگواری‌هاست
کد خبر: 3746079
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

رعایت اخلاق اسلامی و فرهنگ عاشورایی، لازمه برپایی سوگواری‌هاست

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فسا، رعایت اخلاق اسلامی و فرهنگ عاشورایی را لازمه برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) در ایام محرم و صفر دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، فرج رستمی، فرمانده انتظامی فسا امروز، 20 شهریورماه در همایش پرچمداران عاشورا با اشاره به آغاز ماه محرم، گفت: محوری‌ترین عامل قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده که رعایت آن در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط واجب است.
وی با اشاره به فرصت محرم برای اشاعه این واجب فراموش شده و کار کردن شیعه بر روی اعتقاداتش، افزود: شیعه دو بال دارد، بال سبز ولایت و بال سرخ شهادت که با استفاده از آن و حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) سعادت دنیا و آخرت تضمین است.
رستمی در ادامه سخنان خود با تقدیر و تشکر از تعامل سازنده مسئولان هیئات مذهبی در برگزاری توام با نظم و امنیت عزادارای سیدالشهدا(ع) در سال‌های گذشته، از مسئولان هیئت‌ها خواست با ادامه این همکاری، محرم امسال نیز مراسم‌های با شور و شعور در خور شان امام حسین (ع) برگزار شود.
فرمانده انتظامی فسا، رعایت اخلاق اسلامی و فرهنگ عاشورایی را لازمه برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) دانست و گفت: هیئت‌ها مراقبت كنند كه هیچ رفتاری خواسته یا ناخواسته عظمت واقعه عاشورا را زیر سئوال نبرد و استفاده از وسایل غیر متعارف و تجهیزات غیر ضروری در مراسم‌های دور از شأن عزاداران شهدای کربلا است.
رستمی به لزوم اجرای منشور امنیتی پلیس توسط مسئولان هیئت‌ها اشاره كرد و گفت: هیئت‌های عزاداری ضمن همکاری با ماموران انتظامی تعداد چهار نفر معتمد نیز به عنوان همیار پلیس معرفی نمایند که در امر برقراری نظم مراسمات نظارت کنند.
این مقام انتظامی بر رعایت مقررات ابلاغی تاكید و اظهار کرد: برای پرهیز از اختلال در رفت و آمد مردم به ویژه در موضوعات خدماتی، مسئولان هیئت‌ها برنامه‌های زمان‌بندی شده مسیر حرکت را رعایت و از حركات پیش‌بینی نشده خودداری كنند.
انتهای پیام

captcha