چالش دولت هلند در پی حمایت از تروریست‌های سوریه
کد خبر: 3746089
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
توسط مجلس این کشور صورت گرفت؛

چالش دولت هلند در پی حمایت از تروریست‌های سوریه

گروه بین‌الملل ــ پس از انتشار گزارش جدیدی که نشان‌دهنده حمایت هلند از یکی از گروه‌های مخالفان سوری است، دولت این کشور با انتقاد گسترده از جانب قانونگذاران این کشور مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل‌ایست‌آی؛ پس از انتشار این گزارش که شبکه ملی هلند آن را پخش کرد و در آن اعلام شده این کشور به ۲۲ گروه مسلح مخالف بشار اسد «کمک‌های غیرمرگبار» کرده است، نمایندگان مجلس هلند خواستار پاسخگویی دولت شدند.

در این برنامه تلویزیونی که با همکاری روزنامه "ترو" تهیه شده، آمده است تجهیزاتی از جمله کامیون، یونیفرم های نظامی و دیگر تجهیزات در اختیار گروه تروریستی «جبهه الشامیه» قرار گرفته است.

در همین حال مقامات شهر بندری آمستردام در تعقیب یک شبه نظامی مظنون به عضویت در جبهه الشام هستند که مقامات قضایی آن را جنبشی سلفی و جهادی اعلام کرده‌اند.

جبهه الشامیه متشکل از چندین گروه تحت حمایت ترکیه است که در شمال سوریه مستقرند. در سال 2016 عفو بین‌الملل این سازمان را به اجرای یک رشته اعدام و برگزاری دادگاه با قوانین سختگیرانه متهم کرد.

روز دوشنبه وزیر خارجه هلند «استف بلوک» اعلام کرد دولت این کشور همه کمک‌های خود به گروه‌های مخالف «میانه‌رو» را قطع می‌کند. با این حال، سیاستمداران هر دو حزب مخالف و حزب حاکم خواستار شفافیت دولت در این خصوص شدند.

«سیورد سیوردسما» نماینده حزب «دی 66» این گزارش را شوکه‌کننده خواند؛ وی پرسید: با وجود همه هشدارهای قانون‌‌گذاران کشور، این کمک‌‌ها چگونه اتفاق افتاده است؟

یکی از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی هلند هم اعلام کرد تا فردا به کابینه مهلت داده شده به ابهامات پاسخ دهند.
انتهای پیام
captcha