ترویج زیبایی‌های عاشورا با فعال شدن هیئت‌های عاشورایی در فضای مجازی
کد خبر: 3746105
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

ترویج زیبایی‌های عاشورا با فعال شدن هیئت‌های عاشورایی در فضای مجازی

گروه معارف ــ مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی در فرهنگ یک ملت اثر گذار است، بیان کرد: باید هیئت‌های عاشورایی در فضای مجازی به راه افتد تا زیبایی‌های واقعی عاشورا در تمامی شبکه‌های اجتماعی بازتاب یابد.

ترویج زیبایی‌های عاشورا با فعال شدن هیئت‌های عاشورایی در فضای مجازی

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله علی بخشی، مدرس حوزه و دانشگاه، سه شنبه؛ ۲۰ شهریور ماه در نشست تخصصی مبلغین، هیئت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز آینده پژوهشی پیو؛ مسلمانان جهان 1 میلیارد و 600 میلیون نفر هستند.
وی افزود: بر اساس گزارش این مرکز، اسلام پس از مسیحیت، دومین دین رایج دنیا است؛ همچنین تعداد مساجد آمریکا در سال ۲۰۰۰ از هزار و ۲۰۰ مسجد به دو هزار و ۱۰۶ مسجد در سال ۲۰۸۰ خواهد رسید.
وی گفت : در سال ۲۰۸۰ ترکیب جمعیتی دنیا بهم خواهد ریخت و اسلام با جمعیت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر اولین دین جهان خواهد بود، آنچه که مسلم است، اسلام در وضعیتی رو به رشد قرار دارد و این همان چیزی است که دشمن از آن ترس دارد و به دنبال مهار آن است.
حجت‌الاسلام علی بخشی با اشاره به اینکه آمار اهل سنت نسبت به شیعیان بیشتر است گفت: جامعه مسلمانان جهان به دو گروه شیعه و سنی قابل تقسیم است که اهل شیعه به دلیل اعتقاد و ترویج فرهنگ عاشورا بر محور رشد قرار گرفته اند.
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: آمار شیعیان جهان در سال ۱۳۵۷؛ ۷۰ میلیون نفر بوده است که هم اکنون این رقم به ۴۰۰ میلیون نفر در سال 97 رسیده است؛ بیان امام خمینی(ره)؛ مدیریت مقام معظم رهبری در جهت جذب مسلمانان به مکتب اهل بیت(ع) و افزایش روبه رشد شیعیان مهمترین تأثیر را داشته است.

اربعین مرکز قدرت نمایی شیعیان جهان
وی با بیان اینکه سخنان امام حسین(ع) رمز قدرت نمایی شیعه در دنیا است گفت: بند تسبیحی شیعیان جهان را در یک زمان به یکدیگر وصل می‌کند و آن اربعین است، اربعین مرکز قدرت نمایی امروز شیعیان درجهان است.
حجت‌الاسلام علی بخشی با بیان اینکه امروز میوه مکتب اهل بیت(ع)؛ با نماد فاطمیون؛ زینبیون؛ حیدریون و ... در کشور‌های دنیا خودنمایی می‌کند ابراز کرد: امنیت کنونی کشور را مدیون کسانی هستیم که با عشق به اهل بیت(ع) دشمن را به خارج از مرز‌ها کشانده و نابود کردند.
وی با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) به تازگی به ثمر نشسته است افزود: آمریکا و سایر دشمنان این مرز و بوم با هر حربه و ترفندی به دنباله مقابله با فرهنگ شهادت و تجمع میلیونی مسلمانان در کربلا و در روز اربعین هستند.
این مدرس دانشگاه گفت: در این بین آمریکا با ایجاد جریان تکفیری در میان اهل سنت و افراط گرایی در میان شیعیان به دنبال مقابله با موج اسلام گرایی در جهان است، جریان تکفیری در حال حاضر در سه حوزه نظامی، امنیت و فکری- اعتقادی در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه دشمن در دو حوزه نخست با شکست روبرو شده است گفت: آمریکا و سایر هم پیمانان او می‌دانند که ایران از جنبه نظامی و امنیتی قوی بوده و به هیچ عنوان قابلیت رسوخ در آن را ندارند لذا به حربه سوم که ایجاد نابودی از درون است چنگ زده‌اند.
حجت‌الاسلام علی بخشی عنوان کرد: جریان تکفیری در حوزه اعتقادی- فکری سه راهبرد دارد که از این میان می‌توان به «ارائه تصویری انحرافی و خلاف اسلام از شیعه» اشاره کرد که در صورت موفقیت در راهبرد اول، هدف دوم خود که همان «خرافی جلوه دادن شعائر و مراسم‌های عاشورایی» است به کار می‌گیرد.

جریان تکفیری از ترویج فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بیم دارد
حجت‌الاسلام علی بخشی بیان کرد: جریان تکفیری در صورت موفقیت در دو راهبرد قبلی خود، هدف سوم که همان «ترویج نزاع بین شیعه وسنی» است را نشانه گیری و عملی می‌کند.
این مدرس حوزه ابراز کرد: گروه‌های وهابی و تکفیری از ترویج فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بیم دارند لذا برآنند تا با حمایت مالی از برخی مداحان و سخنرانان سودجو و شهرت طلب این فرهنگ ناب را سست کرده و شیعه را در دنیا جاهل و خرافی معرفی کنند.
وی یادآور شد:انحرافی جلوه دادن عزاداری‌ها و شعائر شیعه، تخریب مراکز نشر فرهنگ عاشورا، برجسته سازی غُلُوههای غیر شرعی، کافر معرفی نمودن شیعه با برجسته سازی غُلُوهای سخنرانان و مداحان، تحریک احساسات اهل سنت نسبت به شیعه از جمله شیوه گروه‌های تکفیری وهابی در تخریب واقعه عاشورا است.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی در فرهنگ یک ملت اثر گذار است بیان کرد: باید هیئت‌های عاشورایی در فضای مجازی به راه افتاد تا زیبایی‌های واقعی عاشورا را در تمامی شبکه‌های اجتماعی بازتاب یابد.
انتهای پیام

captcha