احتکار در شرایط عادی حرام و امروز جزء گناهان کبیره است
کد خبر: 3746115
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

احتکار در شرایط عادی حرام و امروز جزء گناهان کبیره است

گروه سیاست ــ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط عادی احتکار حرام و امروز جزء گناهان کبیره است، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی سختی قرار گرفته‌ایم که تاجرانی به فکر جمع‌آوری اموال بوده و به قیمت ضربه زدن به انقلاب احتکار می‌کنند، اما هستند کسانی‌که روزی‌دهنده مطلق را خدا می‌دادند و اجناس خود را می‌فروشند.

احتکار در شرایط عادی حرام و امروز جزء گناهان کبیره است

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز 20 شهریور در مراسم ادای احترام به مقام شهید آیت‌الله مدنی در بیت ایشان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: مشکل ادامه راه انقلاب، خود ما و دلبستگی به غیر از خدا نظیر مدیریت، منبر، پول، مقام و ... است.
وی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند اگر امر به معرف و نهی از منکر کنند به آنها جسارت می‌شود، افزود: جسارتی که به ما می‌شود از جسارت‌هایی که به امام حسین(ع) و به اهل‌بیت ایشان شد، بیشتر نیست اما فرق ما با این امام بزرگوار دل‌بستگی ما به غیر خدا و وارستگی اهل‌بیت(ع) از غیر خدا است.
آیت الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه به برکت خون شهید محراب آیت‌الله مدنی است که بعد از 37 سال به یاد این بزرگوار در این بیت نور مراسم ایشان برگزار می‌شود، ادامه داد: عمده درس مکتب خون‌بار عاشورا و در ادامه آن انقلاب اسلامی و راه شهدا که از همان مکتب خون‌بار عاشورا سرچشمه می‌گیرد، در یک کلام دل کندن از غیر خدا و دل بستن به خدا خلاصه می‌شود.
وی با بیان اینکه دوام انقلاب در سایه ایثار، ایثارگران و آنهایی است که آماده‌اند برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) جان خود را فدا کنند و مانند حججی‌ها سر بدهند، عنوان کرد: مسائل معنوی برای حرکت از نفس به سوی خدا است و بزرگانی نظیر شهید مدنی صادقانه ایستادگی کرده و همواره خود در مبارزه با حکومت‌های استبدادی در صف اول بودند.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در خطاب به مسئولان و مردم با بیان اینکه تا از خود نگذریم انقلاب ادامه پیدا نمی‌کند، تأکید کرد: هر چه بیشتر به خودمان توجه کنیم باید از انقلاب بگذریم.
وی تأکید کرد: در شرایط اقتصادی سختی قرار گرفته‌ایم که تاجرانی به فکر جمع‌آوری اموال بوده و به قیمت ضربه زدن به انقلاب احتکار می‌کنند اما هستند کسانی‌که روزی‌دهنده مطلق را خدا می‌دادند و اجناس خود را می‌فروشند.
آیت الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما امروز به این جنگ اقتصادی وابسته است، گفت: سیاه پوشیدن، گریه کردن برای امام حسین(ع) و یا تجلیل و بزرگداشت مقام شهدا در ظاهر است، باید ببینیم در دل چه حاصل شده است.
وی با بیان اینکه در شرایط عادی احتکار حرام و امروز جزء گناهان کبیره است، عنوان کرد: نباید حقوق‌های 100 تا 150 میلیون تومانی برخی مسئولان اغماض شود، شنیده‌ایم که در همدان هم‌چنین حقوق‌هایی هست و متأسفانه در اخباری هم که گاهی از سوی دستگاه‌های مسئول برای ما ارسال می‌شود در این اخبار این‌گونه مسائل ذکر نشده است.
مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید بر اینکه امروز انقلاب نیاز به همه ما دارد که از خود بگذریم و ادامه‌دهنده نهضت عاشورا و راه شهدا باشیم، اظهار کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری روحانیون و بعد مسئولان پیش‌قدم باشند.
وی با بیان اینکه نهی از منکر فقط برای افرادی که از چهارچوب دولت خارج هستند را شامل نمی‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود روحانیون که پیشوایان فکری مردم هستند، باید نهی از منکر کرده و شفاف‌سازی کنند و مردم را در جریان مسائل مختلف جامعه قرار دهند.
انتهای پیام

captcha