قانون محکمی برای جلوگیری از اجحاف به حق موقوفات نداریم
کد خبر: 3746121
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

قانون محکمی برای جلوگیری از اجحاف به حق موقوفات نداریم

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کردستان ضعف قوانین را یکی از مشکلات و تنگناهای اوقاف دانست وگفت: متاسفانه هیچ قانون محکمی برای جلوگیری از اجحاف به حق موقوفات نداریم.

قانون محکمی برای جلوگیری از اجحاف حق موقوفات نداریم

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی سلیمانی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کردستان امروز، 20 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه امکان هرگونه سوء استفاده از اموال موقوفه را بر هر کسی می‌بندد، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این سامانه تمامی اطلاعات مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه در آن ثبت شده است.
وی با اشاره به موقوفات جدید در استان افزود: تمامی اطلاعات ثبتی، وقفی و حقوقی موقوفات جدید بعد از ثبت آن در اداره اوقاف دراین سامانه به ثبت خواهد رسید.
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کردستان با فعال شدن کُد کشوری در این سامانه برای هر موقوفه بیان کرد: براساس ماده سه قانون اوقاف هر موقوفه شخصیت حقوقی مستقل دارد.
وی با اشاره به اینکه رقبات زیرمجموعه موقوفات قابلیت بهره‌برداری و اجاره را دارند، عنوان کرد: تاکنون اطلاعات حدود ۱۵ هزار رقبه متصرفی در استان در این سامانه ویرایش شده است.
سلیمانی با تأکید بر رسیدگی سریع به پرونده دعاوی مربوط به موقوفات در دستگاه قضایی اعلام کرد: رسیدگی به تعدادی از پرونده‌های دعاوی موقوفات بسیار به طول می‌انجامد که با بررسی این پرونده‌ها بسیاری از مشکلات این حوزه هم برطرف می‌شود.
وی عنوان کرد: در اجرای نیت غیرمرتبط با عزاداری امام حسین(ع) یک ریال برای پیاده روی اربعین دراستان هزینه نخواهد شد و تنها از طریق موقوفاتی که با این نیت وقف شدند و همچنین از محل کمک های خیرین در این حوزه هزینه می‌شود.
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کردستان یادآور شد: ۱۰ درصد از درآمد موقوفات همواره صرف حفظ عین و سندمالکیت آن می شود و منکر وجود فساد در موقوفات غیرمتصرفی هم نیستیم.
انتهای پیام

captcha