حضور بیش از 11 هزار کلاس اولی در مدارس ماکو
کد خبر: 3746138
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
طی سال تحصیلی جدید؛

حضور بیش از 11 هزار کلاس اولی در مدارس ماکو

گروه فرهنگی - مدیر آموزش و پرورش ماکو بااشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته یازده هزار و ۸۲۹ دانش آموز کلاس اولی در سطح ماکو وجود داشت،گفت: امسال این رقم به یازده هزار و چهل نفر رسیده و این رقم در روز های آتی افزایش خواهد یافت.

حضور بیش از 11 هزار کلاس اولی در مدارس ماکو

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اکبرباباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو صبح امروز در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس و جشن شکوفه ها و غنچه ها، اظهار کرد: این دو آیین ویژه دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی است که امسال روز 31 شهریور به میزبانی دبستان شهید سلطان بیگی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین روز آغاز مدرسه و حضور دانش آموزان در مدرسه از روزهای پر خاطره و بیادماندنی برای آنهاست، افزود: رویکرد برنامه های این روز باید دانش آموز محور و توام با روزی شاد باشد.

مدیر آموزش و پرورش ماکو تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته تعداد ۵۷۹ نوآموز پیش دبستانی در سطح ماکو وجود داشت که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

باباپور ادامه داد: سال تحصیلی گذشته تعداد یازده هزار و ۸۲۹ دانش آموز کلاس اولی در سطح ماکو وجود داشت که تا این لحظه یازده هزار و چهل نفر ثبت نام کرده اند و این رقم در روز های آتی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: امسال زنگ بازگشایی مدارس و گلبانگ زنگ دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور روز یک مهر در مدرسه تازه ساخت کوثر و بعثت به صدا در خواهد آمد.

باباپور کوچکترین جمعیت دانش آموزی در شهرستان ماکو را در روستاهای تلیم خان، عبداله کندی، کلیک با هرکدام 5 نفر دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: باید مسئولین و خانواده‌ها با همکاری هم در صد در صد پرورش و افزایش تفکر های علمی و نخبگان علمی باشند.

وی همچنین از افزایش 10 الی 15 درصدی شهریه های مدارس غیردولتی در ماکو خبر داد و با تاکید بر اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، اظهار کرد: رشته حمل و نقل با تفاهم بین منطقه آزاد ماکو، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل راهداری، فضاهای آموزشی صورت گرفته است که در سال تحصیلی جاری شاهد ثبت نام آن خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش ماکو در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم بدون صرف صبحانه در کلاس درس حاضر می شوند، افزود: از خانواده ها انتظار داریم دانش آموزان را بعد از صرف صبحانه کامل راهی مدرسه نمایند تا دانش آموز با ذهنی فعال و پویا درس را فرا گیرد.

انتهای پیام

captcha