پوشش عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی توسط صدا و سیمای زنجان
کد خبر: 3746142
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
در محرم انجام می‌شود؛

پوشش عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی توسط صدا و سیمای زنجان

گروه فرهنگی- صدا و سیمای مرکز زنجان هر سال با فرا رسیدن ایام محرم برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای پوشش عزاداری‌های پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی انجام می دهد که در این راستا امسال نیز تلاش خواهد شد تا این مراسمات به نحو احسن پوشش داده شود .

پوشش عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی توسط صدا و سیمای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا وسیمای مرکز زنجان، سید محسن لطیفی اظهار کرد: معاونت صدای مرکز زنجان برای محرم امسال برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. 11 ویژه‌برنامه زنده 75 دقیقه‌ای با عنوان «عشق قافله سی» با موضوعات اجتماعی و حماسی مرتبط با محرم و عاشورا و گزارش از سطح شهر، 10 ویژه برنامه زنده 180 دقیقه‌ای پوشش دسته‌های عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، شهرستان‌های خدابنده، خرمدره، شیرخوارگان و... از مهمترین این برنامه‌ها است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: 12 ویژه‌برنامه زنده 60 دقیقه‌ای با عنوان «عشق سوداسی» جهت پوشش عزاداری‌های مساجد زنجان،12 برنامه 30 دقیقه‌ای نمایشی با عنوان عاشوراییان با موضوع نمایش روایی از شروع حرکت کاروان امام حسین (ع) تا شهادت ایشان،2 برنامه ترکیبی 60 دقیقه‌ای ویژه تاسوعا و عاشورا با موضوع مباحث محتوایی در مورد قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، 12 برنامه ترکیبی نمایشی 30 دقیقه‌ای با عنوان «قافله نور» از جمله ویژه‌برنامه‌های رادیوی استانی مرکز زنجان برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است.
علاوه بر این سایر برنامه‌های روتین و تولیدی و همچنین برنامه‌های تأمینی پخش صدا هم با حال و هوای این ایام خواهد بود.
معاونت سیمای مرکز زنجان هم که نقش اصلی را در پوشش این عزاداری‌ها به خصوص دسته‌های بزرگ عزاداری زنجان دارد، تدارک گسترده‌ای برای این ایام دیده است.
24 ویژه‌برنامه 30 دقیقه‌ای با عنوان «با کاروان عاشوراییان» با مضمون عزاداری‌های مردم در شهرهای مختلف استان، 10 ویژه‌برنامه 30 دقیقه‌ای با عنوان «شمع حرم خانه » که به پوشش عزاداری مردم در شهرستان زنجان اختصاص خواهد داشت، همچنین 10 برنامه 45 دقیقه‌ای با عنوان «عتیق» با موضوع مصاحبه با مداحان مشهور استان، 3 برنامه مستند ترکیبی با عنوان «با کاروان» و ... از ویژه ‌برنامه‌های شبکه اشراق برای ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین خواهد بود.
مهمترین برنامه سیما در این ایام، پوشش زنده 10 مراسم و دسته عزاداری بزرگ زنجان از جمله مراسم احلی من العسل، شیر خوارگان حسینی، دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، احمدیه، مکتب الزهرا(س) و فاطمیون، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرستان‌های خدابنده و خرمدره است که برنامه‌ریزی و تدارک گسترده‌ای برای این موضوع دیده است.
همچنین سایر برنامه‌های روتین شبکه اشراق هم حال و هوای محرم به خود گرفته و از زوايای مختلف و به فراخور موضوع برنامه به این حماسه بزرگ عاشورا می‌پردازد.
معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با ساير واحدهای تولیدی مرکز با توليد و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلويزيونی و راديويی، اعزام اکیپ‌های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداری‌های مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی، پخش تفسیرهای رادیویی و تلویزیونی، ارتباط زنده با شبکه‌های مختلف و ... حال و هوای محرم به خود خواهد گرفت.
انتهای پیام
captcha