برگزاری ۱۸ محفل قرآنی در هیئات مذهبی کردستان
کد خبر: 3746150
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

برگزاری ۱۸ محفل قرآنی در هیئات مذهبی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از اجرای برنامه‌های متعدد در ماه محرم‌الحرام در استان خبر داد و گفت: در طول ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ۱۸ محفل قرآنی در هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود.

برگزاری 18 محفل قرآنی در هیئات مذهبی کردستان

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی است در این راستا ما باید بهترین استفاده را از این فرصت ببریم.
وی به تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در ایام محرم پرداخت و افزود: 610 هیئت مذهبی استان کردستان در این ایام به اجرای برنامه‌های سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.
‌کرمی از برگزاری 240 مراسم دسته‌روی در سطح شهر و روستاهای استان خبر داد و اعلام کرد: 32 همایش شیرخوارگان حسینی در سطح شهر وروستاهای استان در نخستین جمعه‌ ماه محرم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تجمیع عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: 591 مداح استان کردستان در این ایام کار مداحی مراسم‌های عزاداری را انجام می‌دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: 110 مربی قرآن در ایام محرم به فعالیت می‌پردازند و 50 هیأت مذهبی خانه‌های قرآن شهری استان در این ایام فعالیت می‌کنند.
وی از فعالیت 365 مبلغ و مبلغه در هیئات مذهبی طی ایام محرم خبر داد و اعلام کرد: 18 محفل قرآنی در هیئات مذهبی اهل تسنن برگزار می‌شود.
‌کرمی برگزاری 320 روضه خانگی توسط مسئولان هیئات مذهبی استان، فعالیت 75 گروه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور عموم مردم، فعالیت 15 اکیپ بازرسی ویژه محرم با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و فعالیت 30 بازرس شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان از دیگر برنامه‌های اجرایی تبلیغات اسلامی در این ایام دانست.
وی به برنامه‌های قبل از محرم این اداره‌کل اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری چهار همایش پرچمداران بصیرت ویژه هیئات مذهبی، برگزاری چهار همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغان و برگزاری چهار گردهمایی ویژه مسئولان هیئات مذهبی استان از جمله برنامه‌های اجرایی قبل از محرم است.
انتهای پیام

captcha