آموزش و پرورش به درد مزمن کاهش اعتبار دچار است
کد خبر: 3746156
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

آموزش و پرورش به درد مزمن کاهش اعتبار دچار است

گروه اجتماعی- مشاور وزیر گفت: آموزش و پرورش به درد مزمن کاهش اعتبار دچار شده است به طوری که طی دو سال گذشته اعتبارات این وزارتخانه نسبت به دیگر دستگاه بسیار کاهش پیدا کرده و با کمبود اعتبار مواجه است.

آموزش و پروش به درد کاهش اعتبار مزمن دچار است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: در حال حاضر بودجه آموزش و پرورش نسبت به دیگر دستگاه‌ها کاهش داشته و این مهم یک درد مزمن در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقاط قوت آموزش و پرورش، افزود: معلمان وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند در حالی که باید به جایگاه و حرفه آنان بیشتر توجه کرد.

وی با بیان اینکه معلمان کارمند دولت نیستند، خاطرنشان کرد: ارکان نظام باید بدانند که معلمان و فرهنگیان نه کارمند دولت بلکه سرمایه گذاران دولت هستند.

مجاوری با تاکید بر اینکه مهارت آموزی در مراکز آموزشی در اولویت است، گفت: درحال حاضر تعداد زیادی دانش آموخته دکتر و فوق لیسانس داریم اما این افراد هیچ مهارتی ندارند.

وی با ذکر اینکه باید در کنار آموزش یک مهارت به دانش آموزان یاد بدهیم، عنوان کرد: در حال حاضر باید افراد یک مهارت را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه حافظه گرایی و تست زنی از آسیب‌های آموزش در کشور است، افزود: باید تلاش کنیم تا این آسیب از سیستم آموزشی برچیده شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی تعلیم و تربیت را کاری ظریف و هنرمندانه همراه با مهارت دانست، اظهارکرد: معلمان از بستر ایمان به تولید علم می‌رسند و این مهم سبب  بلندمرتبه شدن آنان می‌شود،زیرا تعلیم و تربیت کاری ظریف، هنرمندانه و همراه با مهارت محسوب می‌شود. وی ادامه داد: معلمان باید در لابلای تدریس و تخصص خود به بیان خداشناسی، اعجاز و قدرت خداوند به دانش‌آموزان بپردازند.

یعقوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل عبادت و انسان سازی است، عنوان کرد: اگر معلمان به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل کنند، سرمایه‌های انسانی کارآمد برای جامعه تربیت می‌شوند تا معضلات و مشکلات این چنینی در جامعه پیاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌و‌پرورش کاری کلیدی، زیرساختی در راستای تربیت انسان‌های صالح و سالم در جامعه انجام می‌دهد.

captcha