یزد در ماتم سید و سالار شهیدان/ بفرمائید روضه
کد خبر: 3746164
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

یزد در ماتم سید و سالار شهیدان/ بفرمائید روضه

گروه اجتماعی ــ همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام، استان دارالعباده یزد همزمان با سراسر کشور در عزای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان به سوگ می‌نشیند.

یزد در ماتم سید و سالار شهیدان/ بفرمایید روضه

به گزارش ایکنا از یزد، همزمان با ماه محرم و در سراسر کشور، مراسم روضه‌ خوانی سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان در استان دارالعباده یزد برپاست و در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، منازل مراسم روضه‌ خوانی و عزاداری هیئت‌های مذهبی برگزار می‌‌شود.
برنامه عزاداری دهه اول محرم در تعدادی از حسینیه ها و اماکن مذهبی شهر یزد به شرح ذیل اعلام شده است:
دفتر شهید محراب آیت‌الله صدوقی:
مجلس عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از اول تا هشتم محرم از ساعت 7 الی 9 صبح در دفتر شهید محراب آیت‌الله صدوقی در حال برگزاری است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد:
مجلس سوگواری اباعبدالله حسین(ع) به مدت ده شب همراه با نوجوانان عاشورایی که حجت‌‌الاسلام حمید‌نژاد، حجت‌الاسلام سعید زارع و حجت‌الاسلام سلمان زارع به سخنرانی خواهند پرداخت و مداحان دانش‌آموز در سوگواری امام حسین(ع) و یاران ایشان به نوحه خوانی می پردازند.
این مراسم از ساعت 21 در دهه اول محرم در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد واقع در میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، کوچه شهید فتوحی (حنا)، کوچه یکم در حال برگزاری است.

خانه امام حسینی:
مراسم روضه‌خوانی در خانه امام حسینی واقع در محله بازار نو از ساعت ۱۴ تا غروب آفتاب میزبان عزاداران خواهد بود.

امامزاده جعفر (ع):
مراسم عزاداری دهه اول محرم در امامزاده جعفر ع یزد با سخنرانی حجت‌الاسلام زمانی، استاد حوره علمیه از مشهد و مداحی سیدهدایت فروزان و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می شود.

امامزاده شاهزاده فاضل (ع):
امامزاده شاهزاده فاضل ع واقع در خیابان امام نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری و مداحی محمدعلی رنجبر از ساعت 9 الی 11 صبح میزبان بانوان یزدی است که این برنامه با مشاوره و پاسخگویی مسائل شرعی همراه خواهد بود.

حسینیه آقا:
حسینیه سید محمد آقا یزد نیز در دهه اول محرم ازساعت 20:45 به همراه برپایی خیمه‌های عزاداری نوجوانان عاشورایی و سخنرانی حجت‌الاسلام معماریان و مداحی روح الله خدابنده در عزای حسین(ع) به سوگ می‌نشیند.

حسینیه ثارالله:
مراسم روضه‌خوانی سالار شهیدان امام حسین(ع) به مدت ده شب با سخنرانی حجت‌الاسلام فرشاد ساعت 22 و حجت‌الاسلام نورالدینی ساعت 20:30 در حسینیه ثارالله واقع در خیابان شهید پاکنژاد برپاست.

حسینیه شهداء:
حسینیه شهداء در جوار شهدای گمنام نیز میزبان عزداران حسینی است، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام شوقی زاده و مداحی حاج کاظم رحمتی، مسلم دستجردی و علی رضا خواجه افضلی و همچنین مداحی مجتبی مهدی پور مداح نوجوان واقع در صفاییه، جنب پارک آزادگان برگزار می شود.

مسجد ملااسماعیل:
مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی مهدوی نژاد و مداحی محسن محمدی پناه هر شب در مسجد ملااسماعیل برگزار می شود.

پخش مستقیم برنامه روضه خوانی از شبکه یزد:
بفرمایید روضه عنوان برنامه‌ای است که از اول تا دوازدهم محرم هر روز ساعت 8 صبح در استودیو تولید مرکز صدا و سیمای یزد به همراه پخش زنده از شبکه یزد اجرا می شود.

یادآور می‌شود، محافل و مجالس عزاداری در شهرستان های استان یزد نیز برگزار می شود که عزاداران حسینی در سوگ و عزای امام حسین ع و یاران ایشان بر سر و سینه می زنند.

انتهای پیام

captcha