برگزاری دوره آموزشی«فیلمنامه‌نویسی» در یاسوج
کد خبر: 3746178
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

برگزاری دوره آموزشی«فیلمنامه‌نویسی» در یاسوج

گروه فرهنگی ـ مسئول واحد تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره آموزشی فیلمنامه‌نویسی با حضور انسیه شاه‌حسینی، نویسنده و کارگردان مطرح سینمای کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی«فیلمنامه‌نویسی» در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اکبر آئین، مسئول واحد تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 20 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دوره آموزشی دو روزه با همت این واحد و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از ۲۱ تا ۲۲ شهریورماه ۹۷ در دو نوبت صبح و عصر در حوزه هنری استان واقع در خیابان گلستان ۶ برگزار می‌شود و شرکت در این دوره آموزشی برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ فیلمساز در استان به‌صورت حرفه ای و تخصصی در این عرصه فعالیت دارند، افزود: فارغ‌التحصیلان زیادی در حوزه بازیگری و کارگردانی در این استان وجود دارد که باید زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود تا بتوانند توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
مسئول واحد تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی رشد فیلمنامه نویسی در آثار کوتاه و بلند سینمایی در استان است.
یادآور می‌شود، انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست . لازم به ذکر است که انسیه شاه‌حسینی خالق فلیم‌هایی همچون شب بخیر فرمانده، غروب شد بیا، پنالتی وزیباتر از زندگی است که همه این آثار در ژانر سینمای دفاع مقدس بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha