عبودیت، عزت‌نفس و تسلیم حق بودن؛ صفات برجسته سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3746188
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

عبودیت، عزت‌نفس و تسلیم حق بودن؛ صفات برجسته سیدالشهدا(ع)

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان برشمردن ‌صفات امام حسین(ع) سه صفت عبودیت، عزت نفس و تسلیم حق بودن ایشان را از همه صفات برجسته‌تر دانست.

عبودیت، عزت‌نفس و تسلیم حق بودن؛ صفات برجسته سیدالشهدا(ع)

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه در شورای اداری استان لرستان اظهار کرد: در میان صفات و ویژگی‌های باکرامت امام حسین(ع) سه خصلت برجسته و ممتاز است که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.
وی با اشاره به این‌که از میان صفات امام حسین(ع) صفت معنویت و عبودیت برجسته است، تصریح کرد: امام حسین(ع) مانند جد بزرگوارش عبد خدا بوده است این‌که شب عاشورا امام حسین(ع) برای عبادت و دعا مهلت می‌گیرد نشان از عبودیت آن حضرت است.
آیت‌الله میرعمادی خمیرمایه همه فضیلت‌ها و پله ترقی و کمال را عبودیت دانست با ذکر این مطلب که هرچه انسان تواضع کند خداوند او را بالا می‌برد، عزت نفس را دومین خصلت برجسته برشمرد و گفت: سیدالشهدا(ع) در دوران کودکی هرگز کاری که نشانه ذلت باشد در وجود وی نبود چراکه سیدالشهدا(ع) الگوی عزت و شرافت بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سومین صفتی که در میان اوصاف سیدالشهدا(ع) برجسته است را تسلیم مطلق خدا بودن دانست و با ذکر این مطلب سیدالشهدا(ع) تسلیم اراده حق بود، افزود: رسیدن به مقام رضا و تسلیم مقام بالایی است که افرادی‌که تمام وجودشان الهی باشد می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

عاشورا؛ روز تجلی عبودیت

امام جمعه خرم‌آباد عاشورا را روز تجلی عزت شرافت و تجلی عبودیت دانست و با اشاره به این‌که آن‌چه در عاشورا مهم است این است که عاشورا تقابل جنود رحمان در برابر جنود شیطان بود، تصریح کرد: در عاشورا دو صف حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند صفی که تمام کمالات در آن جمع است در مقابل صفی که تمام رذایل در آن قرار داشت.
این مفسر قرآن‌کریم ویژگی صف حق را حق‌پرستی و ویژگی صف باطل را رقابت برای دنیا برشمرد و با ذکر این مطلب که صف حق، صف دعا و معنویت و صف باطل، صف عیش و نوش است، ادامه داد: ویژگی‌های صف حق دینداری، ولایت‌مداری، غیرت حماسه و ویژگی صف باطل تزویر، دین‌فروشی و ولایت‌ستیزی است‌.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که امروز جبهه مقاومت اسلامی در مقابل استکبار جهانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی به‌دنبال حق و جبهه استکبار به‌دنبال تعدی و چپاول است این در حالی‌است که در تاریخ ثابت شده که حق همیشه پیروز و باطل همیشه نابودشدنی است.

رفتار امروز ترامپ همان رفتار یزید در کربلاست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان سیدالشهدا(ع) را الگوی جبهه مقاومت و یزید را الگوی جبهه استکبار دانست و افزود: رفتاری که امروز ترامپ دارد همان رفتاری است که یزید در کربلا داشت.
امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به این‌که راهی که امام حسین(ع) به ما نشان داد راه عزت است، تصریح کرد: انقلاب ما از مجالس عزای حسین(ع) شروع شد و امروز مقابله ما با جنگ اقتصادی از محرم شروع شده است.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که استکبار جهانی طبل توخالی است، ادامه داد: در انذار عمومی از مردم ایران با عنوان پیشگام در مبارزه با استکبار و مردمی باعزت و شرف یاد می‌شود.

انتهای پیام

captcha