مداحان زنده‌کننده فرهنگ عاشورایی باشند
کد خبر: 3746192
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

مداحان زنده‌کننده فرهنگ عاشورایی باشند

گروه معارف ــ ذاکر و مداح بیرجندی گفت: از آنجایی که مردم و مستمعین از مداحان تأثیر می‌پذیرند، وظیفه مداح ایجاب می‌کند تا با تغییر رفتار خود و اصلاح آن‌ها، زنده‌کننده فرهنگ عاشورایی باشد و مردم زمان خود را آگاه کند.

مداحان زنده کننده فرهنگ عاشورایی باشند

عباس سروری، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خداوند متعال به من این توفیق را عنایت کرده است تا از هفت سالگی، خادم درگاه لطف ابا عبدالله(ع) باشم و برای ایشان، نوکری کنم.
وی در خصوص نقش مداحان در احیای فرهنگ حسینی و عاشورایی، افزود: از آنجایی که مداحان یکی از اقشاری هستند که مردم از آن‌ها الگو می‌گیرند، باید این افراد رفتارهای خود را اصلاح کنند تا به این وسیله در جذب مخاطب موفق ظاهر شوند.
وی ادامه داد: از آنجایی که مردم و مستمعین از مداحان تاثیر می‌پذیرند، وظیفه مداح ایجاب می‌کند تا با تغییر رفتار خود و اصلاح آن‌ها، زنده کننده فرهنگ عاشورایی باشد و مردم زمان خود را آگاه کند.

آسیب‌های مداحی
این مداح اهل بیت اشعاری را که در حال حاضر خوانده می‌شود را متفاوت با اشعار قدیمی دانست و بیان کرد: در چند سال گذشته مداحان در لا به لای نوحه و مرثیه خود، نکاتی را نیز برای افراد بیان می‌کردند اما در حال حاضر بیشتر به جنبه شور مداحی توجه می‌شود که نیازمند اصلاح است.
وی افزود: تقلید از آهنگ‌های هیجانی نیز از آسیب‌های مداحی به شمار می‌رود که چاره آن روی آوردن به شعر آیینی و پر محتوا است چرا که اشعار حال حاضر، تنها به جنبه شور تاکید و توجه دارند و وظیفه مداح این است که در این امر، کوشش کند.
سروری گفت: شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند که مداحان با آگاه کردن مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان، زمینه پاک سازی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند چرا که نوجوانان مخاطب اصلی مداحان هستند و برترین سرمایه جامعه نیز به شمار می‌روند.
وی گفت: خوشحالم که توانسته‌ام در امر نوکری ابا عبدالله الحسین(ع)، تا حدی نوجوانان را پای روضه امام حسین(ع) نگه دارم و به جوانان توصیه می‌کنم تا مطالعات خود را افزایش دهند تا شعور حسینی را در زندگی خود متبلور سازند که این باعث نیک بختی آنان می‌شود.
انتهای پیام

captcha