اعتصاب سراسری ضد «قانون قومیت یهود» در فلسطین
کد خبر: 3746193
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
نهم مهرماه صورت می‌گیرد؛

اعتصاب سراسری ضد «قانون قومیت یهود» در فلسطین

گروه بین‌الملل ـ نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل(کنست) اعلام کردند که روز اول اکتبر(نهم مهرماه)، روز اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به قانون قومیت یهود و معامله قرن خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابة‌نیوز؛ جمال زحالقة و احمد طیبی، دو تن از نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل روز اول اکتبر را روز اعتصاب سراسری در همه مناطق فلسطین در اعتراض به قانون دولت یهودی و معامله قرن اعلام کردند.

احمد طیبی، رئیس جنبش عربی برای تغییر و رئیس کمیته قدس در لیست مشترک عربی در کنست این باره گفت: همچنین روز 19 جولای هر سال که روز تصویب قانون دولت یهودی در کنست است، «روز جهانی مبارزه با تبعیض‌نژادی اسرائیل« نام گذاری شده است.

وی با هشدار نسبت به این که اجرای قانون دولت یهودی همه شهروندان را به دو گروه یهودی و برخوردار از همه حقوق خود و گروه فلسطینی محروم از حقوق خود تقسیم می‌کند، تصریح کرد: این قانون حق اهالی قدس در تعیین سرنوشت خود را نقض کرده و شامل عرب‌های سوریه که در جولان زندگی می‎کنند نیز می‌شود.

جمال زحالقه، رئیس حزب  دمکراتيک تجمع ملي در داخل فلسطين و رئیس فراکسیون لیست مشترک در پارلمان اسرائیل در این باره تصریح کرد: قانون دولت یهودی اهالی قدس را مجبور می‎کند، زبان عبری را به عنوان زبان رسمی به رسمیت بشناسند و فلسطینیان را به شهروندان درجه دو تبدیل می‎کند.

وی با تاکید بر مخالفت خود با یهودی ساختن جغرافیا و تاریخ و انکار حقوق ملت فلسطین، افزود: این قانون به اقدامات نژادپرستانه جایگاه قانونی می‎دهد.

پارلمان اسرائیل، 28 تیرماه 1397 قانونی را به تصویب رساند که براساس آن اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

 
captcha