اعزام 2 تیم ویژه پزشکی به کربلا برای پوشش عزاداری تاسوعا و عاشورا
کد خبر: 3746194
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
حیدری اعلام کرد:

اعزام 2 تیم ویژه پزشکی به کربلا برای پوشش عزاداری تاسوعا و عاشورا

گروه سلامت ــ معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام دو تیم ویژه پزشکی به کربلا برای پوشش مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا خبر داد.

اعزام 2 تیم ویژه پزشکی به کربلا برای پوشش عزاداری تاسوعا و عاشوراعلی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اعزام دو تیم ویژه پزشکی به کربلا برای پوشش مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا خبر داد.

وی تصریح: این تیم‌های ویژه از دوشنبه هفته آینده به عراق اعزام شده و به مدت پنج روز در عتبات حضور داشته و به ارائه خدمات پزشکی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.
 
حیدری بیان کرد: این دو تیم شامل؛ جراح عمومی، متخصص داخلی، گوش و حلق و بینی، متخصص اورژانس، پرستار، امدادگر به همراه تجهیزات و داروی کافی هستند، ضمن اینکه در آنجا دارو به اندازه چهار  تا پنج تن موجود است.
 
وی با اشاره به رسم و رسوم خاص مردم عراق در روز‌های عاشورا و تاسوعا عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص مردم عراق در زمان تاسوعا و عاشورا، نیاز به جراحی‌های فراوان در این دو روز وجود دارد، بر همین اساس با توجه به نیاز موجود تیم‌های ما از ساعت پنج صبح کار خود را آغاز کرده و تقریبا تا پاسی از شب به جراحی و بخیه زدن سر مشغول هستند.

حیدری یادآور شد: یکی از این تیم‌ها در بین‌الحرمین و تیم دیگر در خیابان جمهوری که متعلق به جمعیت هلال احمر عراق است، مستقر می‌شوند.
 
انتهای پیام
captcha