حفظ وحدت ‌هیئت‌های مذهبی در اولویت باشد
کد خبر: 3746209
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

حفظ وحدت ‌هیئت‌های مذهبی در اولویت باشد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حفظ وحدت در هیئت‌های مذهبی در اولویت باشد و هیئات باید بتوانند به‌نوعی همکاری نزدیک و مشترک بین خود برقرار کنند.

 مسئولین هیئت‌های مذهبی جوانان را به سمت هیئت‌ها بکشانند

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس نظری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عصر دیروز، 20 شهریور در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی استان ‌ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: رعایت نظم و انضباط، تدارک جلسه و مشورت، انتخاب سخنران و مداح و اطلاع‌رسانی به‌موقع در مراسم‌ها و برنامه‌ها از و رسالت‌های اصلی مسئولان هیئت‌های مذهبی است که باید بیش از همیشه مدنظر داشته باشیم.
نظری با بیان اینکه مسئولان هیئت مذهبی باید برای پیشبرد اهداف عالیه خود به این موارد توجه داشته باشند، تصریح کرد: مراقبت از تحریف‌ها، بدعت‌ها و خرافه‌ها، تقسیم کار و نظارت بر فعالیت اعضای هیئت، پرهیز از تفرقه از جمله وظایف مدیریت فرهنگی مسئولان هیئت‌های مذهبی است.
‌نظری ادامه داد: وظیفه روحانیت، هیئت‌های مذهبی و مداحان در تبلیغ و ترویج دین و معنویت در جامعه بسیار خطیر و حساس بوده و ما باید هرچه بیشتر از فرصت گران‌بهای انقلاب اسلامی برای گسترش آموزه‌های دینی بهره‌مند شویم.
وی اظهار کرد: اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین درس عاشورا برای زندگی امروزی ما است و امام حسین(ع) برای به پا داشتن این فریضه الهی مهم، نهضت خود را به سرانجام رساندند و جان خود را در این راه فدای اسلام کردند.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حفظ وحدت در هیئت‌های مذهبی در اولویت باشد و هیئات باید بتوانند به‌نوعی همکاری نزدیک و مشترک بین خود برقرار کنند به شکلی که انگار یک هیئت واحد هستند.
نظری گفت: نباید برخی رقابت‌های کاذب در هیئات راه پیدا کند و ‌مداحان و هیئت امناء باید در مسیر خدمت به امام حسین(ع) قدم نهاده‌اند و مجالس محرم باید بدون آلایش باشد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: با توجه به این‌که هجمه‌ها و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته، تکلیف مسئولان هیئت‌ها سنگین‌تر است و باید جوانان را به سمت هیئت‌ها بیشتر جذب کنند.
نظری در پایان اضافه کرد: ۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود که از این تعداد ۴۵۰ هیئت در شهرستان قزوین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha