آموزش و سنجش؛ 2 هدف اصلی طرح استعدادهای درخشان قرآنی
کد خبر: 3746213
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

آموزش و سنجش؛ 2 هدف اصلی طرح استعدادهای درخشان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن الکریم از تحقق کامل دو هدف آموزش و سنجش در پایان دومین دوره این طرح در کشور خبر داد.

محسن یاراحمدی، مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: در پایان دومین دوره طرح استعدادهای درخشان قرآنی توانستیم به تمامی اهداف مورد نظر در طرح دست پیدا کنیم. هدف ما در ابتدا این بود که برآوردی از عملکرد استان‌های کشور داشته باشیم و علاوه بر حضور بچه‌ها در اردو و ارائه مباحث آموزشی، بحث سنجش از استعدادها نیز در دستور کار مربیان قرار داشت که با اجرای این بخش، دو هدف آموزش و سنجش قرآنیان حضار در طرح به سرانجام رسید و محقق شد.

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: مرحله بعدی طرح این است که ما براساس این سنجش صورت گرفته، یک نوع غربالگری در طرح داشته باشیم به این معنی که از بین 1305 نفری که امسال از کل کشور در طرح حضور داشتند، افراد توانمندی که بتوانند تلاوت تطبیقی داشته و در این مرحله نیز نمره خوبی گرفته باشند، وارد فاز بعدی طرح بشوند.
وی با بیان اینکه طرح استعدادهای درخشان قرآنی کشور به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود و از تلاوت تقلیدی وارد تلاوت تطبیقی خواهد شد، گفت: پس از پایان سنجش و غربالگری استعدادهای قرآنی، اسامی نفرات مشخص شده در شش ماهه دوم سال جاری و یا ابتدای سال آتی به استان‌های مختلف اعلام می‌شود. البته کسانی که در فاز تقلید قرار دارند نیز به نحوه دیگری آموزش داده خواهند شد.

انتهای پیام

captcha