بسیجیان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند
کد خبر: 3746231
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

بسیجیان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند

گروه اجتماعی ــ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: بسیجیان در جامعه‌سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند.

بسیجیان در ترویج امربه معروف و نهی از منکر پیشرو باشند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی صادق احمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند، شب گذشته 20 شهریور، در دیدار با بسیجیان پایگاه‌های مقاومت مساجد و محلات شهرستان بیرجند اظهار کرد: بسیج دو وظیفه بسیج‌سازی و جامعه‌سازی دارد.
وی با بیان اینکه بسیج‌سازی با خودسازی بسیجیان و جامعه‌سازی نیز با امربه معروف و نهی از منکر دنبال می‌شود، افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مسجد داریم که تاکنون نیز جلسات مشترک برگزار شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: برای هم‌افزایی بسیج و مسجد شوراهای امربه معروف و نهی از منکر ایجاد شده و شورای امر به معروف و نهی از منکر مسجد با مسئولیت امام جماعت مسجد است.
صادق احمدی با بیان اینکه در بیش از 80 درصد مساجد که پایگاه بسیج دارند شورا تشکیل شده است، تصریح کرد: قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر چند سال قبل در مجلس شورای اسلامی تایید شده و در ماده چهار قانون امر به معروف چند مرحله نوشتاری، زبانی و عملی نوشته شده که نوشتاری و زبانی وظیفه مردم و عملی وظیفه دولت است.
وی با بیان اینکه تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام آحاد جامعه است، افزود: در برخورد با رفتار و کردار دیگران باید به تذکر لسانی بسنده کرد و نباید برخورد فیزیکی صورت بگیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که تذکرلسانی وظیفه همگانی است، اظهار کرد: کارهای میدانی با تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر در طول سال باید انجام شود.
صادق احمدی با بیان اینکه باید راهکار اجرایی برای مقابله با مشکلات داشته باشید، یادآور شد: بسیجیان در جامعه‌سازی و ترویج امربه معروف و نهی از منکر پیشرو باشند.
انتهای پیام

captcha