برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۵۷ بقعه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3746236
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۵۷ بقعه خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برپایی سوگواره «بصیرت عاشورایی» ‌در ۵۷ بقعه استان خبر داد.

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 57 بقعه خراسان جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز، 21 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از بیشترین وقف‌های مردمی در خصوص عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم است.
وی با اشاره به برگزاری طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی»، افزود: سوگواره «بصیرت عاشورایی» امسال در57 بقعه استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این سوگواره در 12 روز نخست ماه محرم انجام می‌شود، تصریح کرد: برای این طرح 34 مبلغ غیربومی و 23 مبلغ بومی به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.
بخشی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 2892 نیت در خصوص عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزاداران در استان وجود دارد، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف در بقاع متبرکه از ابتدای محرم آغاز و تا روز دوازدهم محرم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل؛ سخنرانی، زیارت عاشورا، مداحی و نماز جماعت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: 20 خیمه معرفت کودکان و مشاوره و ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه برپا می‌شود.
بخشی‌پور با بیان اینکه تجمع شیرخوارگان حسینی در 20 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین امروز همایش بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» در 12 بقعه برگزار خواهد شد.
وی افزود: تجمع «احلی من العسل» در 12 بقعه در روز ششم محرم و مراسم تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی در روزهای 9 و 10 محرم با حضور هیئات مذهبی در 51 بقعه، تجمع «رهروان زینبی» در روز 12 محرم در 19 بقعه و نماز ظهر عاشورا در 40 بقعه برگزار می‌شود.
برگزاری 115 برنامه در دهه اول ماه محرم در بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع 115 برنامه در دهه اول ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: موضوع بصیرت در ماه محرم باید مورد توجه قرار بگیرد و سخنرانان و مداحان در منابر باید بحث بصیرت داشته باشند.
بخشی‌پور بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با هیئت رزمندگان امضا شده مراسم عزاداری در دهه اول محرم در حسینیه امام رضا(ع) با سخنرانی مبلغ اعزامی از قم برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 41 وقف جدید در استان ثبت سامانه اوقاف شده است، یادآور شد: موقوفه‌ دادن آب شبانه‌روزی و ساخت مسجد در خضری دشت بیاض با قدمت 900 سال از قدیمی‌ترین موقوفه‌ها است.
انتهای پیام

captcha