اجرای پویش نذرهای فرهنگی در رادیو تهران
کد خبر: 3746248
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

اجرای پویش نذرهای فرهنگی در رادیو تهران

گروه هنر ــ برنامه «تهران من» از رادیو تهران در ایام ماه محرم با بخش‌های ویژه همچون پویش نذر نور، سکانس محرم و عاشورا شناسی همراه عزاداران حسینی است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، «تهران من» به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم با حال و هوای خاص‌تر و بخش‌هایی متنوع تری روی آنتن می‌رود. «سکانس محرم» به فیلم‌ها و سریال‌هایی می‌پردازد که مرتبط به واقعه کربلا و عاشورا باشد، بخشی با عنوان «عاشورا شناسی» تدارک دیده شده است که با اجرای احسان کرمی، وقایع عاشورا بازخوانی می‌شود.

«نذر نور» یکی از آیتم‌های است که با راه اندازی پویش نذر‌های فرهنگی تهران، ویژه محرم تدارک دیده شده است. هر کاری که انجامش بهتر از ترکش باشد، می‌تواند موضوع یک نذر باشد؛ مثلا وقت گذاشتن برای بچه‌هایی که درسشان ضعیف است یا بخشیدن کتابی که خواندیم به کتابخانه، تمیز کردن کوچه، خیابان و پیاده رو‌ها و...

این بخش با هدف تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نذر در بین متخصصین و دانش آموختگان جامعه و حتی شما مخاطبان و فرهیختگان رادیو تهران طراحی شده است تا فرصـتی باشد برای احیای سنت‌ها و ارزش‌هایی همچون نوع دوستی و دستگیری از افراد نیازمند و جلب مشارکت اجتماعی با نیت الهی.

«مستند نور» از رادیو تهران به نذر‌های فرهنگی اختصاص یافته است، هر روز یک ارتباط تلفنی با یکی از شهروندانی دارد که یک نذر فرهنگی داشته باشند؛ نذرکتاب، نذر تدریس، نذر دارو و... موضوع روزانه تهران من براساس موضوعات اجتماعی برپایه عاشوراست، تصمیم، مسیر، عزت، صبر و بردباری و..

رادیو تهران هر روز عصر از ساعت ۱۷ به مدت سه ساعت‌و‌نیم میزبان شنوندگان خود می‌شود. امیرحسین ثقفی تهیه‌کننده، آوید بزرگی گوینده و مینا نیکانیک سردبیر در این ساعت همراه شما مخاطبان هستند.
 
انتهای پیام
captcha