کشور را با اقتصاد دولتی نمی‌توان اداره کرد
کد خبر: 3746252
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
استاندار خراسان‌شمالی:

کشور را با اقتصاد دولتی نمی‌توان اداره کرد

گروه اقتصاد ــ خباز با اشاره به این نکته که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که با اقتصاد دولتی نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: بارها این موضوع را در جلسات مختلف مورد تأکید و توجه قرار داده‌ام اما ظاهرا برخی مدیران توجه کمی به حمایت از بخش خصوصی داشته‌اند.

استاندار خراسان‌شمالی:با اقتصاد دولتی نمی‌توان کشور را اداره کرد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا خباز، استاندار خراسان‌شمالی شب گذشته، 20 شهریورماه در چهارمین نشست امسال شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: نمی‌دانم چرا اهمیت به موضوع بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه در این استان طلسم شده و این در حالی است که در شرایط حال حاضر کشور که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم تنها راه نجات ما حمایت از بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: انتظار من ازهمه مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که از جایگاه بخش خصوصی سالم به معنای واقعی حمایت شود زیرا تاکنون این جایگاه را به معنای درست و واقعی نشناخته ایم بنابراین باید برای بخش خصوصی سالم حرمت قائل شد.
خباز عنوان کرد: به جای این که دولت سردمدار اقتصاد باشد باید بخش خصوصی این مهم را برعهده بگیرد بنابراین کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت‌و‌گو به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند که بخش خصوصی وصله ناجور کشور نیست و تمام ذهنیت خود را از اقتصاد دولتی پاک کنند تا بتوانیم قدم های موثری را برای بخش اقتصاد برداریم.
خبازاظهارکرد: اتاق بازرگانی محل نشست نخبگان و فعالان اقتصادی دارای کارت بازرگانی است اما هنوز این مساله در کشور ما تقویت نشده بنابراین باید نگاه خود را به بخش خصوصی تغییردهیم، هر چند که در این مسیر هم باید اتاق بازرگانی فعالتر عمل کند.
وی هدف اصلی از ایجاد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را پرداختن به قوانین مزاحم و دست و پاگیر دانست، ادامه داد: با حذف قوانین دست و پاگیر و رفع موانع رونق کسب و کار و احصا و اعلام آن به شورای گفت و گوی کشوری می‌توانیم با تدبیر و هم‌افزایی بیشتر راهکارهای لازم را ارائه دهیم.
خباز با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر، گفت: در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان باید تعاونی‌های فراگیر راه‌اندازی شود تا شاهد رونق کسب و کار در این شهرستان‌های ضعیف باشیم.

انتهای پیام

captcha