بهره‌مندی ۱۱ هزار نفر از خدمات اردو‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
کد خبر: 3746273
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

بهره‌مندی ۱۱ هزار نفر از خدمات اردو‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

گروه اجتماعی ــ مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با برگزاری سه اردوی جهادی با مشارکت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، بیش از ۱۱ هزار نفر از ساکنان مناطق محروم زیر پوشش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی قرار گرفتند.

بیش از یازده هزار نفر از ساکنان مناطق محروم زیر پوشش خدمات اردوهای جهادی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محمد اسماعیل‌زاده با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشگاه در مناطق حاشیه شهر مشهد، پنج تن، بخش رضویه، دهستان آبروان و روستاهای شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابتکارات انجام شده در این اردوی دوروزه که برای اولین بار دراردوهای جهادی صورت گرفت، توزیع بن کارت‌های سلامت ویژه دریافت خدمات رایگان برای نیازمندان بود که این بن کارت‌ها در بخش مختلف پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و بینایی سنجی تهیه شد. توزیع این بن کارت‌ها با همکاری رابطان بهداشتی در منطقه، مدیران مدارس و افراد معتمد محلی و با شناسایی محرومان که اغلب از ایتام و خانواده های محروم بودند انجام و به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اردوی جهادی که در مناطق روستایی شهرستان سرخس انجام شد، ۸۲۰ خانوار ساکن در روستاهای دولت‌آباد، صدرآباد، قاسم‌آباد، قلعه‌قصاب، نوروزآباد، شورقلعه، کلاته مره‌ای، شلغمی سفلی، شلغمی علیا و صمدآباد زیر پوشش قرار گرفتند، عنوان کرد: آموزش تغذیه سالم، آموزش تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری‌های عفونی مانند سل، تب مالت، تب خونریزی دهنده کنگو، سالک، هاری و غربالگری قند و فشار خون و وزن و قد از جمله خدماتی بود که اهالی این روستاها از آن بهره مند شدند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کنار خدمات خانه به خانه ۱۴۵ نفر از معاینه مامایی، ۳۳۳ نفر از معاینه پزشک عمومی، ۶۰ نفر از خدمات بینایی سنجی، ۱۵۰۰ نفر از معاینه دندانپزشکی و بیش از ۳۵۰ نفر از خدمات درمانی دندانپزشکی از جمله کشیدن، ترمیم و جرم گیری دندان برخوردار شدند. در بخش فرهنگی و آموزشی این اردوی جهادی نیز دست کم ۱۵۰ نفر در کلاس های نمد دوزی، بافت تل، نقاشی، روبان دوزی، قرآن، مداحی و کاردستی حضور یافتند.

اسماعیل‌زاده افزود: همچنین در مدت برپایی این اردو، برنامه‌های فرهنگی نظیر برگزاری جام فوتبال، محفل شبی با قرآن با حضور اهل سنت و تشیع در روستای کلاته مره‌ای، رنگ‌آمیزی دیوار مدرسه‌های روستاهای دولت آباد، شیرتپه، نوروزآباد و سنگر، دیوار نویسی و تعویض پرچم مدرسه‌ انجام گرفت.

یادآور می‌شود، این اردوها با همکاری و پشتیبانی ستاد اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت درمان، معاونت اجتماعی، معاونت بهداشتی (مرکز بهداشت استان)، بسیج جامعه پزشکی، فرماندهی بهداری شمال شرق سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، کانون اردوهای جهادی سحاب، کانون هلال احمر، کانون صراط الحمید بسیج دانشجویی و... برگزار شده است.

انتهای خبر

captcha