دایرة‌المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می‌شود
کد خبر: 3746289
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

دایرة‌المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دایرة‌المعارف دفاع مقدس در این استان تدوین می‌شود.

دایرة‌المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل روز گذشته، ۲۰ شهریورماه در مراسم نکوداشت رزمندگان عاشورایی استان اردبیل تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تبیین و معرفی ارزش‌ها و باور‌های مقدس انقلاب اسلامی است و نیاز است برای تداوم و دستیابی به راه و هدف شهدا یک لازمه اساسی و مهم است.
وی با اشاره به این که ۳۲ هزار سند شهدای استان اردبیل جمع‌آوری شده است بیان کرد: طبق هدفگذاری‌های انجام یافته دایرة‌المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می‌شود تا بتوانیم مفهوم زندگی شهدا را در جامعه به همگان تبیین کرده و در راستای ارائه تاریخ شفاهی آن طور که باید عمل کرده و به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: انتقال فرهنگ شهدا ودفاع مقدس نیازمند نهضت تاریخ شفاهی است و باید مرور خاطرات شهدای والامقام در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای جمع‌آوری و تنظیم نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان به طور شایسته عمل کنیم.
واحد تصریح کرد: نقش شهدای والامقام کشورمان در تثبیت عزت و امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است و داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم که این مسئله نیازمند فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای والامقام است که می‌توانیم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تمامی اهداف خود برای دستیابی به ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی دست یابیم.
وی اظهار کرد: شجاعت یک محور اساسی و یک شاخصه بارز برای شهدای هشت سال دفاع مقدس است چرا که شهدای والامقام کشورمان در عین مظلومیت و با دستان خالی توانستند به این موفقیت بزرگ دست یابند که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.
انتهای پیام

captcha