آزادی ۱۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه کشور
کد خبر: 3746306
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
جولایی خبر داد:

آزادی ۱۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادسازی ۱۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه کشور از ابتدای تاسیس تاکنون خبر داد و گفت: لرستان رتبه دهم زندانیان جرائم غیرعمد را در سطح کشور دارد.

جولایی

به گزارش ایکنا از لرستان، سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، امروز چهارشنبه، ۲۱ شهریور در جلسه شورای اداری لرستان که در محل استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت ستاد دیه شناسایی و کمک و به افرادی است که به جرائم غیرعمد در زندان هستند.
وی با اشاره به این‌که ۱۱۵ هزار نفر از سال ۶۹ تاکنون توسط ستاد دیه از زندان‌ها آزاد شدند، به برگزاری پنج جشن گلریزان در استان لرستان طی رمضان امسال اشاره کرد و افزود: رمضان امسال در سطح کشور ۸۰ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان جمع‌آوری شده است.
جولایی اصلاح بیمه اجباری شخص ثالث را از عوامل مهم در کاهش زندانیان غیرعمد دانست و افزود: عمده زندانیان غیرعمد صادرکنندگان چک و چک‌های برگشتی هستند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر پرهیز از زندانی کردن بدهکاران مهریه، تصریح کرد: ستاد دیه کشور در سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیرعمد لرستان کمک کرده است.
وی به آزادی ۱۸۰۰ نفر از زندانیان غیرعمد کشور طی سه ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست سال‌جاری ۱۹ نفر از زندانیان غیرعمد لرستانی از زندان آزاد شدند.
جولایی با ذکر این مطلب که ۹۶ درصد زندانیان غیرعمد لرستانی، بدهکاران مالی هستند، تصریح کرد: لرستان رتبه دهم کشور در آمار زندانیان غیرعمد را دارد.

۴۵۰ زندانی غیرعمد در لرستان وجود دارد

مدیرعامل ستاد دیه کشور به وجود ۴۵۰ زندانی غیرعمد در لرستان اشاره کرد و گفت: استان فارس با سه هزار و ۷۶۶ نفر بیشترین زندانی غیرعمد و سیستان و بلوچستان با ۷۵ زندانی کمترین آمار زندانیان غیرعمد را دارد.

انتهای پیام

captcha