نمایشگاه «عمله شیطان»؛ فرصتی برای بررسی سابقه تفکرات تکفیری
کد خبر: 3746331
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

نمایشگاه «عمله شیطان»؛ فرصتی برای بررسی سابقه تفکرات تکفیری

گروه اجتماعی ــ دبیر موسسه حقیقت سبز گفت: نمایشگاه «عمله شیطان» به بررسی سابقه تفکرات تکفیری در اسلام و چگونگی بروز ظهور دوباره آن به شکل گسترده در منطقه و تاثیر آن بر ایران می‌پردازد.

نمایشگاه «عمله شیطان»؛ فرصتی برای بررسی سابقه تفکرات تکفیری

محمدرضا محبوب، دبیر موسسه حقیقت سبز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه «عمله شیطان»، اظهار کرد: از آنجا که طی چند سال گذشته غرب آسیا و شمال آفریقا دستخوش تحولات گسترده‌ای شده و حضور جریانات سلفی تکفیری با توجه ویژه بر موضوع جهاد به شکل سازماندهی شده‌ای مشاهده می‌شود، بطوریکه این تحولات تاثیر مستقیم بر ایران داشته به‌گونه‌ای که ایران مجبور به حضور در برخی از کشورها مانند عراق و سوریه شده است.

وی افزود: بررسی سابقه تفکرات تکفیری در اسلام و چگونگی بروز ظهور دوباره آن به شکل گسترده در منطقه و تاثیر آن بر ایران سبب شد تا کارشناسان موسسه حقیقت سبز که در حوزه ادیان و فرق فعالیت دارند، با طراحی تابلو، مقالات، تهیه مستند تصویری و ارائه مباحث کارشناسی سعی در نمایش گوشه‌ای از تحولات مرتبط با این تفکر نمایند.

محبوب گفت: در این راستا معاونت فرهنگی سپاه قدس، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، موسسه فرهنگی حقیقت سبز را یاری نمودند تا کارشناسان این مرکز بصورت برگزاری نمایشگاه به ارائه مباحث کارشناسی به قشر فرهنگی مرتبط با این موضوعات و به شکل هدفمند با انتخاب مخاطبان خاص از ارگان‌ها و ادارات و دانشگاه‌ها بپردازند.

دبیر اجرایی نمایشگاه «عمله شیطان» با بیان اینکه این نمایشگاه از 20 لغایت 28 شهریورماه جاری در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهت بازدید می‌توانند با شماره تلفن 09114652411 تماس حاصل نموده و با برنامه ریزی قبلی از محتوای علمی این نمایشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha