برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در 314 آستان امامزاده
کد خبر: 3746340
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
موسوی متقی خبر داد:

برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در 314 آستان امامزاده

گروه جامعه ــ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در 314 امامزاده همزمان با ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به کربلا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: این برنامه روز دوم ماه محرم همزمان با ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به کربلا در 314 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجمع لبیک یا حسین(ع) پیش از اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای این برنامه معمولا یک امامزاده شاخص در هر شهرستان مشخص می‌شود و هیئت‌ها در زمان مشخصی در آنجا حاضر شده و به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف درباره هدف از برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) گفت: هدف از برگزاری این تجمع اعلان عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و نمایان شدن فضای عزاداری در شهرهای مختلف کشور است.

موسوی‌متقی بیان کرد: برخی شهرها و روستاها تا روز هفتم یا هشتم محرم فضای عزاداری به خود نمی‌گیرند و ما برای اینکه شهرهای مختلف فضای عزای امام حسین(ع) به خود بگیرند، تجمع لبیک یا حسین(ع) در امامزادگان را طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha