جشنواره مهدویت، انتظار فعال را تبیین کند
کد خبر: 3746352
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

جشنواره مهدویت، انتظار فعال را تبیین کند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دانشگاه قم، بر لزوم تبیین مسئله انتظار فعال در جشنواره مهدویت تاکید کرد.

جشنواره مهدویت، انتظار فعال را تبیین کند

رضا نوروزی در گفت و گو با ایکنا از قم، با اشاره به مراتب خلقت گفت: هنگامی که خداوند انسان را در عالم مادی خلق کرد، تمام زمینه ها را برای حیات طیبه و معنوی او فراهم کرد ازجمله ارسال انبیاء و نازل شدن قرآن که همگی در راستای همین هدف انجام شد.
وی با تاکید براینکه نتیجه زحمات انبیاء و امامان در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) رویت می شود، گفت: انتظارشیعیان جهت ظهور امام عصر(عج) نیز جهت رسیدن به همین روزاست که حیات طیبه الهی در همه ی ابعادش با حضور امام زمان(ع) محقق شود.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم بیان کرد: انتظار شیعیان جهت ظهور امام زمان(ع)، انتظار توام با خمودگی نیست بلکه انتظاری پویا و مقدس است و یکی از وظایف شیعیان نزدیک شدن به چنین انتظاری است.
نوروزی در خصوص لزوم برگزاری جشنواره های مهدوی بیان کرد: هر فردی در زمینه ای خاص، استعدادی دارد که جهت موفقیت خویش باید تمام تلاش خود را درراستای همان استعداد به کارگیرد؛ یکی ازآثار مثبت برگزاری جشنواره های مهدوی، سمت و سو بخشیدن و به کارگیری استعداد افراد در زمینه انتظار، ظهور و دیگر مسائل اعتقادی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: امروزه جهان غرب از هنر جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و باید این امر را پذیرفت که بسیار هنرمندانه توانسته به هدف خود دست یابد؛ بنابراین ما نیز باید ازظرفیت هنر جهت رسیدن به اهداف خود که اهدافی مقدس و الهی است بهره ببریم.
وی با تاکید براینکه نباید انتظار منفی در خصوص امام زمان(ع) شکل گیرد خاطرنشان کرد: انتظار امام زمان(عج) نباید خمودگی ایجاد کند؛ چراکه انتظار منفی یعنی فرد تنها بنشیند و دست روی دست بگذارد تا اتفاقی رخ دهد درحالی که منتظر واقعی باید تمام تلاش خود را جهت زمینه سازی رخ دادی که منتظر آن است انجام دهد و انتظار شیعیان جهت ظهور امام عصر(ع) باید چنین باشد.
این استاد دانشگاه درپایان اظهارکرد: انتطار باید توام با تحرک فرد منتظر باشد و چنین مباحثی باید محوریت برگزاری جشنواره ها قرار گیرد تا جامعه به سمت چنین انتظار مقدس و پویایی حرکت کند؛ این جشنواره باید این اصل مهم یعنی انتظار فعال را تبیین کند.
گفتنی است، اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم و مشارکت بخش‎ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی مهدوی ملی و استانی، در بخش های پژوهشی(ویژه همایش دکترین مهدویت)، ادبی، فرهنگی، هنری، رسانه و کتابخوانی و فضای مجازی برگزار می شود.
۱۵ آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره است که علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق سایت جشنوارهwww.mahdaviatfest.ir ، پیام رسان‎های سروش و ایتا با نشانی mahdaviatfest@ و دبیرخانه جشنواره ملی مهدویت به نشانی قم، صفاشهر کوچه جهاددانشگاهی پلاک ۳۲ صندوق پستی ۱۶۱-۳۷۱۸۵ ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha