برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3746353
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
حجت‌الاسلام مصائبی خبر داد:

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، هم‌زمان با آغاز محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزادگان استان آغاز شده و تا آخرین روز ماه صفر برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی، در آستان مقدس امامزادگان آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، هم زمان با آغاز ماه محرم الحرام در آستان مقدس امامزادگان استان از روز سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه آغاز شده تا آخرین روز ماه صفر برگزار میشود.

وی افزود: در این طرح، ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا رسوال الله و ویژه برنامههای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی برگزار می شود. 

حجتالاسلام مصائبی، با اشاره به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته شعار «کرامتنا الشهاده»، به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که با ترجمه « شهادت افتخار ما است» ، جهت تبیین و تبلیغ نهضت عاشورا حسینی انتخاب شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، به بخش‌هایی از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره کرد و افزود: در این طرح برپایی خیمه های معرفت، ویژه برنامه های عزاداری و بصیرتی، تبلیغ سنت حسنه وقف، پاسخ گویی به شبهات و سوالات شرعی، روضه خوانی و اجرای نیات واقفین در خصوص ماه های محرم و صفر از جمله بخش‌های این طرح است.

انتهای پیام

captcha