از صدها ختم قرآن تا نغمه‌سرایی شاعران آئینی كشور در مدح و منقبت سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3746367
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

از صدها ختم قرآن تا نغمه‌سرایی شاعران آئینی كشور در مدح و منقبت سیدالشهدا(ع)

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در تشریح برنامه‌های ایام محرم این آستان از برگزاری طرح صدها ختم قرآن هدیه به ساحت مقدس امام حسین(ع) و همچنین شعرخوانی شاعران آیینی كشور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 21 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه در ایام محرم‌الحرام ویژه برنامه‌های متعددی در این حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام صدها ختم قرآن هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
وی افزود: این برنامه در قالب طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» اجرا می‌شود كه این جمله از بیانات امام حسین(ع) در شب عاشوراست و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال واژه «لبیك یا حسین(ع)» به سامانه پیامكی ۱۰۰۰۰۱۵۲۲ در این طرح شركت كرده و یا به صورت حضوری در دارالقرآن این آستان مقدس ثبت‌نام كنند.
سلامی، برپایی محفل انس با قرآن در روز پنج‌شنبه، 22 شهریورماه جاری را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: هر روز مراسم قرائت زیارت عاشورا در ساعت 6:30 صبح در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: مراسم‌های سوگواری، مداحی و سخنرانی هر روز طی این ایام بعد از اقامه نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء در حرم مطهر برگزار می‌شوند.
وی گفت: طبق یك سنت دیرینه در ایام دهه اول محرم از ساعت 21 هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی از بست شهید آیت‌الله دستغیب وارد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و از باب‌الرضا(ع) این حرم مطهر خارج می‌شوند كه این برنامه در شب‌های منتهی به تاسوعا و عاشورا تا ساعت 3 صبح نیز ادامه دارد.
سلامی، برپایی اردوهای جهادی فرهنگی توسط خادمان این حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد كه در ایام محرم قوت بیشتری می‌گیرند و ادامه داد: حسینیه كودك آستان مقدس صبح و شب برنامه‌های متنوعی نظیر تلاوت قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی را دنبال می‌كند.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان كرد: علاوه بر این‌ها محفل شعرخوانی در مدح و منقبت حضرت سیدالشهدا(ع) با نغمه‌سرایی شاعران آئینی كشور بعد از دهه اول محرم در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی گفت: اصلی‌ترین برنامه حرم مطهر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است كه برای آن تمهیدات لازم اندیشیده است و درساعت 7 صبح روز جمعه لباس‌های شیرخوارگان در درب‌های ورودی حرم مطهر توزیع خواهند شد.
سلامی افزود: به‌‌منظور رفاه حال مادران و شیرخوارگان حسینی از پنجشنبه شب صحن‌های احمدی، حضرت معصومه(س) و امام جواد(ع) مفروش خواهند شد.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت:‌ در حاشیه این همایش ارائه خدمات پزشكی و تخصصی ویژه شیرخوارگان نیز در این حرم مطهر صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha