ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در تربیت دینی دانش‌آموزان
کد خبر: 3746368
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در تربیت دینی دانش‌آموزان

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تقدیر از اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد گفت: خانواده محور نخست در تربیت فرزند است و باید از ظرفیت مساجد در تربیت دینی دانش‌آموزان بهره برد.

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در تربیت دینی دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز 21 شهریورماه در آیین تجلیل از مجریان طرح پیوند (پیوند مسجد و مدرسه) نواحی ۱ و ۲ زنجان و تجلیل از مقام‌آوران سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی اظهار کرد: اهمیت نماز در دین به حدی است که به عنوان اولین واجب و اولین سئوال در روز قیامت از آن یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموز در مدرسه و خانواده شکل می‌گیرد بیان کرد: اولین پایه در تربیت افراد به خانواده‌ها مربوط می‌شود و وظیفه مدرسه است که پایه‌ای که در خانواده گذاشته شده را بالنده کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر استفاده ظرفیت مساجد در تربیت فرزندان عنوان کرد: استفاده از فضای مساجد برای مدارسی که در جوار این مکان‌های مقدس هستند، ابتکار خوبی در توسعه فرهنگ نماز است.
وی به گفته شهید رجایی مبنی بر اینکه «به نماز نگویید کار دارم؛ به کار بگویید وقت نماز است» تصریح کرد: رفتارهای معلمان و اولیا الگو برای دانش‌آموزان است و باید به نماز بهای بیشتری بدهند.
خاتمی تأکید کرد: آموزش و پرورش به جشن تکلیف بیشتر بها دهد و این جشن مهم را پررنگ‌تر برگزار کند و امسال هم این جشن را در چندین نوبت و با تلفیق دانش‌آموزان مدارس همجوار به صورت خلاقانه‌تر به اجرا درآورد.
وی دانش‌آموزان را امانت یک نسل خواند و گفت: کوتاهی در تربیت آن‌ها توجیه ندارد چرا که مقام معظم رهبری هم فرمودند «فرهنگ مثل نفس کشیدن است» و نماز هم پررنگ‌ترین بعد فرهنگ است که ما را سرپا نگه می‌دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در این برنامه اظهار کرد: در گذشته برنامه مدونی در آموزش و پرورش برای حضور جدی امامان جماعت در مدارس نداشتیم اما اکنون هم آموزش و پرورش و هم امام جمعه تاکید بر این موضوع دارند.
سعید ناصری، نماز را قله عبادت‌ها برشمرد و گفت: سجده قله نماز به حساب می‌آید و همه باید برای اقامه نماز جماعت در مدارس و نهادینه کردن این واجب الهی اهتمام جدی داشته باشیم.
وی تأکید کرد: در حیطه نماز همه چیز باید به یقین تبدیل شود و باور قلبی داشته باشیم که نماز تنها راه نجات به‌ویژه در نسل جوان، کودکان و نوجوانان است.
انتهای پیام
captcha