شرکت ۱۲ هزار بسیجی در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)/ مردم و جوانان تحت تأثیر فضای روانی دشمن قرار نگیرند
کد خبر: 3746382
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

شرکت ۱۲ هزار بسیجی در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)/ مردم و جوانان تحت تأثیر فضای روانی دشمن قرار نگیرند

گروه سیاست و اقتصاد ــ شاهوارپور با اشاره به شرکت ۱۲ هزار بسیجی در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) گفت: در دفاع مقدس، رزمندگان ما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شود و این نشان‌دهنده آن است که برای حفظ کیان کشور عزمی جدی و تمام عیار وجود دارد، به شرط آنکه مردم و جوانان تحت تأثیر فضای روانی دشمن قرار نگیرند.

شرکت 12 هزار بسیجی در رزمایش سپاهیان محمدرسول الله(ص)/ مردم و جوانان تحت تأثیر فضای روانی دشمن قرار نگیرند

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری ‌حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با موضوع رزمایش سپاهیان حضرت محمدرسول الله(ص)‏، هفته دفاع مقدس و اردوهای جهادی امروز، 21 شهریورماه برگزار شد.

برگزاری رزمایش اقتدار سپاهیان محمد رسول الله(ص) در دو مرحله

‌شاهوارپور با اشاره به رزمایش اقتدار نیروهای بسیجی با نام سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) در دو مرحله و با حضور 12 هزار بسیجی گفت: مرحله اول رزمایش 25 شهریور و مرحله دوم آن در هفته دفاع مقدس با گردهمایی بزرگ بسیجیان در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رزمایش با حضور 57 ارگان بیت‌المقدس بسیجی در سراسر استان از صبح 25 شهریورماه آغاز می‌شود. نخستین اقدام فراخوان بسیجیان از محلات شهرها و روستاهای استان، سپس سازماندهی و اعزام آنها برابر با دستورالعمل ابلاغی و سپس حرکت از محل اقامه نماز جمعه به سمت مسجد اعظم در اهواز است. بسیجیان سپس در اردوگاه‌های راهیان نور استان خوزستان آموزش‌های لازم با محوریت اقدامات تاکتیکی را فرامی‌گیرند.

شاهوارپور با بیان اینکه رزمایش تحت امر قرارگاه امام هادی انجام می‌شود‏، افزود: صبح روز 26 شهریورماه تجمع مجدد و برنامه صبحگاه بسیجیان در اردوگاه انجام می‌شود و اقدامات ضداستقرار و حرکت به شهرها صورت خواهد گرفت.

تشریح اعزام گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در رابطه با گروه‌های جهادی اعزامی به نقاط حاشیه و محروم استان خوزستان گفت: تا به امروز 182 گروه به مناطق مختلف استان اعزام شدند که این تعداد تا پایان اعزام گروه‌ها به 257 گروه خواهد رسید. در توافق‌نامه‌ای که با سازمان نوسازی مدارس بسته‌ایم، 160 مدرسه مرمت می‌شود. همچنین ساخت 200 منزل و تعمیر 800 واحد مسکونی در توافق با کمیته امداد صورت خواهد گرفت. با پشتیبانی و تأمین مالی بنیاد برکت استان خوزستان ساخت پروژه مسجد، خانه عالم، مدرسه و خانه بهداشت هم در دستور کار است.

وی اضافه کرد: محور اصلی کار گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی اقدامات عمرانی، فرهنگی، آموزشی، زیباسازی و مرمت مدارس و توزیع نوشت‌افزار با کمک خیران، ویزیت رایگان بیماران و اعزام گروه‌های پزشکی، ساخت و تکمیل مساجد و مشاوره مهندسان به کشاورزان است. همچنین اقدام دیگری در این راستا در بسیج کارگری با عنوان «شیفت ایثار» صورت می‌‌گیرد که کارگران یک روز از حقوق خود را نیازمندان اختصاص می‌دهد هر چند که خود از قشر ضعیف جامعه هستند. همه این اقدامات در راستای گسترش نشاط، امید و فرهنگ کار و تلاش در استان و پاسخی به یاوه‌گویی‌های دشمنان که می‌خواهند با عملیات روانی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای روحیه امید مردم را بشکنند، است.

شاهوارپور به بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: رژه هفته دفاع مقدس به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی همزمان با کشور انجام می‌شود که در آن بسیجیان و پاسداران حضور خواهند داشت. شرکت در مراسم صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، نشست تبیین انقلاب اسلامی، تجلیل از ایثارگران، خاطره‌گویی در مدارس، اعزام پزشکان و ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم، شرکت یگان عشایر دشت‌آزادگان در مراسم رژه تهران، نشست امر به معروف و نهی از منکر ، بررسی نقش زن در دفاع مقدس، محفل انس با قرآن، رونمایی از کتاب و کلیپ‌های تهیه شده، نمایش بازسازی عملیات فرمانده کل قوا با محوریت شهید حسن باقری و ... از جمله برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بسیجیان مردمی هستند که مشتاق خدمت به کشور هستند، ادامه داد: ما متولی سازماندهی آنها هستیم اما با توجه به حجم بالای حضور مردم در بسیج امکان اینکه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که همه نیروها حرفه‌ای آموزش ببینند، نیست اما تلاش ما این است که بسیج با رویکرد تخصصی در موضوعات مختلف وارد شده و با قوانین و مقررات آشنا شود.

سفر 4 میلیون نفر در قالب اردوهای راهیان نور به خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان درباره پروژه ساخت باغ موزه دفاع مقدس توضیح داد: این پروژه نیاز به طراحی جامع دارد و محل آن در کنار پارک شهروند در مساحت 10هکتار مشخص شده است. متولی ساخت باغ موزه اداره‌کل حفظ آثار است که ما و دیگر نهادها و مجموعه‌های دولتی به آن‌ها کمک می‌کنیم. یکی از مشکلات اساسی باغ موزه طراحی بود که اکنون به پایان رسید و به دنبال تعیین پیمانکار مناسب برای انجام این پروژه هستند. اعتبار آن هم در طول زمان تخصیص داده می‌شود.

شاهوارپور گفت: از سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه سال جاری و در بازه زمانی یک ساله چهار میلیون نفر در قالب اردوهای راهیان نور به خوزستان سفر کردند.

وی تصریح کرد: کار ساخت مستند زندگی شهدای مدافع حرم به صورت خودجوش توسط افراد مختلف آغاز شده اما به صورت سازمان‌یافته ما برنامه خاصی برای آن نداریم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان پیرامون جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ملت ایران گفت: احتکار کالا یک جنایت است و هر کس این کار را انجام دهد با دشمنان مردم همراهی کرده است. مردم بدانند بسیجیان و شبکه اطلاعاتی ما هر کجا محتکری ببینند، قطعاً با آن برخورد می‌کنند. ما باید باورمان شود که دشمن، دشمن است. استکبار جهانی مشخصاً دشمن ملت ایران است اما اکنون از اقدامات سخت ناامید شده است. به اعتراف رئیس جمهور آمریکا این‌ها برای برخورد با ما هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کردند. دشمن به دنبال تمرکز بر نقاط ضعف ماست و حال که احساس کرده ما در حوزه اقتصاد نگرانی داریم می‌خواهد با تحریم، این نگرانی را به کف جامعه بیاورد. همه کسانی که در حوزه اقتصادی مسئولیت دارند با مطالبه‌گری و بیان چالش‌های جدی از رسیدن دشمن به اهدافش جلوگیری کنند.

وی درباره پاکسازی مین‌ها و گلوله‌های کارگذاشته پس از جنگ توضیح داد: میلیون‌ها مین و گلوله عمل نکرده از دروازه‌های ورودی اهواز و در همه شهرهایی که زیر بمباران دشمن بوده، کارگذاشته شده است. همه مناطق آلوده به مین و گلوله به جز پاسگاه فکه پاکسازی شده که آن هم رو به اتمام است. ما شهدا وجانبازان زیادی را در این راه تقدیم کرده‌ایم.

شاهوارپور در پایان تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات رزمندگان ما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شود و این نشان دهنده آن است که برای حفظ کیان کشور عزمی جدی و تمام عیار وجود دارد به شرط آنکه مردم و جوانان تحت تأثیر فضای روانی دشمن قرار نگیرند.

انتهای پیام

captcha