اعلام برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» بقاع متبرکه شیراز
کد خبر: 3746393
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

اعلام برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» بقاع متبرکه شیراز

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» بقاع متبرکه شهرستان شیراز را اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 21 شهریورماه برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبركه این كلان‌شه را تشریح كرد و افزود: حرم امامزاده سیدعلاءالدین حسین(ع) از 19 شهریور ماه همزمان با آغاز محرم به‌مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشاء با برنامه سخنرانی و عزاداری میزبان عاشقان حسینی است.
وی گفت: این آستان مقدس از ساعت 22 نوزدهم شهریورماه به‌مدت11 شب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام راجی از مشهد مقدس و مداحی حاج جواد مقدم از تهران طرح بصیرت عاشورایی را دنبال می‌کند و برگزاری همایش لبیک یا حسین(ع) در 21 شهریورماه و ساعت 22 از دیگر برنامه‌های این آستان است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه سه شیراز گفت: صبح 25 شهریورماه نیز این حرم مطهر برگزار کننده همایش «احلی من العسل» و 31 شهریور ماه همایش رهروان زینبی در این آستان مقدس برگزار می‌شود.
حسینی بیان کرد: آستان امامزاده علی‌بن حمزه (ع) به عنوان یکی دیگر از امامزاده‌های شاخص استان فارس که در بیشتر اوقات میزبان جهانگردانی از دیگر کشورها است نیز برنامه‌های عزاداری خود را از 19 شهریور در سه مرحله 6 تا 8 صبح، بعد از نماز ظهر و عصر، بعد از نماز مغرب و عشاء دنبال می‌کند و برنامه شاخص دهه اول محرم این امامزاده نیز از ساعت 21 هرروز با سخنرانی و مداحی افراد شاخص کشور اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) نیز از 19 شهریور به‌مدت 11 شب در دو نوبت صبح و بعد از نماز مغرب و عشاء عزای حسینی را اقامه می‌کند که سخنرانان این مكان مذهبی حجت‌الاسلام حدائق و تجرد هستند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به مداحی می‌پردازند.
رئیس اداره اوقاف ناحیه 3 شیراز گفت: هیئت مذهبی امامزاده سید محمد(ع) قصردشت نیز از 19 شهریور به‌مدت 11 شب از ساعت در محله قصردشت هیئت گردانی دارد، ضمن اینکه به مدت دو ماه نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مداحی عزای حسینی را برپا می‌دارند.
وی با بیان اینكه امامزاده سید محمد(ع) قصر دشت صبح 23 شهریور نیز میزبان همایش شیر خوارگان حسینی است، افزود: بقعه متبرکه شاهداعی الی‌الله از 19 شهریور به‌مدت 12 شب با سخنرانی و مداحی به عزادارای می‌پردازد.
حسینی با تصریح اینكه آستان امامزاده سیدتاج الدین غریب(ع) نیز به مدت12 شب و از ساعت12 عزای حسینی رابرپا می‌دارد، گفت: امامزادگان سید محمد(ع) پودنک شیراز، سید محمد میر آخر (ع)، سید محمد(ع) صغاد، سید صادق (ع) مهدی آباد و امامزادگان سید حسین(ع)دراوزه اصفهان، سید سعد الدین و سید محمد(ع) دهپیاله نیز از 19 شهریور ماه به مدت 11 شب با میزبان سوگواران حسینی هستند.
انتهای پیام

captcha