امر به معروف بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته شده است
کد خبر: 3746422
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
آیت‌الله میرعمادی:

امر به معروف بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته شده است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان جوهره اصلی قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته شده است.

میرع

 

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، چهارشنبه، ۲۱ شهریور در دیدار با فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: فعالان امر به معروف و نهی از منکر از سرزنش سرزنش‌کنندگان باکی ندارند و در راه خدا حاضرند هر حرفی را به جان بخرند چراکه این راه، راه امام حسین(ع) است.
وی با ذکر این مطلب که امر به معروف مبارزه با ظلم و تبعیض، ریشه کردن جور و فساد در جامعه و اقامه عدل است، تصریح کرد: اگر بنا بود با زیاده‌خواهی عده‌ای، آمران به معروف صحنه را خالی کنند باید امام حسین(ع)  قیام نمی‌کرد و اگر بنا بود با ظلم ظالمان، عامران به معروف صحنه را ترک کنند باید انبیا نیز صحنه را ترک می‌کردند.

امر به معروف؛ جوهره قیام عاشورا

آیت‌الله میرعمادی جوهره قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و با اشاره به این مطلب که امر به معروف دعوت مردم به اسلام و خداست، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که امام حسین(ع) درس آزادگی و شرافت به بشر داد، تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) به‌دنبال اصلاح جامعه اسلامی بود.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز تداوم انقلاب به آمران به معروف است، ادامه داد: کلام  آمران کلام خداست چراکه به‌دنبال اجرای حکم الهی هستند.
وی با اشاره به این‌که وظیفه آمران به معروف بسیار سنگین است، امر به معروف را وظیفه عمومی برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته فتنه‌ای که به‌وجود آمده بود توسط آمران به معروف را خاموش شد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که  آمران به معروف مظلوم قدرتمند هستند و بر پیمانی که با خدا بستند استوارند، تصریح کرد: با تلاش آمران به معروف تهاجم فرهنگی دشمن را از بین رفت.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امروز کشور در جنگ اقتصادی است و جنگ اقتصادی به‌وسیله امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود، اضافه کرد: به‌خاطر امر به معروف و نهی از منکر زندگی مفسدان در مخاطره است چراکه حضور عامران بازدارنده است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد عاشورا را تجلی امر به معروف و آمران به معروف را حافطان دین دانست و افزود: وظیفه اول آمران به معروف ترک نکردن صحنه است این در حالی‌است که امر به معروف و تذکر لسانی خیرخواهی مردم است.

سرنوشت کشور به ولایت بستگی دارد

این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که سرنوشت کشور به ولایت بستگی دارد، اضافه کرد: ولایت‌ستیزان باید به‌وسیله امر به معروف یر جای خود بنشینند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را ضرورت امروز کشور ذکر کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات امروز کشور است.
آیت‌الله میرعمادی تذکر لسانی را وظیفه دیگر آمران به معروف دانست و با ذکر این مطلب که امروز روز امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: دشمنان از مؤمنان می‌ترسند و خداوند از مؤمنان دفاع می‌کند.

انتهای پیام

 

captcha