تبیین فلسفه عاشورا و تعظیم شعائر دینی مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد
کد خبر: 3746426
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رئیس تبلیغات اسلامی لاهیجان:

تبیین فلسفه عاشورا و تعظیم شعائر دینی مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام صباحی با بیان اینکه هیئت های مذهبی باید برای تاسوعا و عاشورا آماده باشند، گفت: تبیین فلسفه عاشورا، تعظیم شعائر دینی و انجام سنت های عزاداری نیز باید در این مراسم مورد توجه قرار گیرد.

تبیین فلسفه عاشورا و تعظیم شعائر دینی مورد توجه هیئت های مذهبی قرار گیرد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان امروز، 21 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین حسینی، با تاکید بر لزوم پایبندی به ارزش های عاشورا، گفت: در کشور ما به برکت حاکمیت اسلام و مکتب تشیع به ارزش ها و باورهای دینی مردم توجه ویژه می‌شود و یکی از این ارزش ها فرهنگ عاشورا بوده که تنها به مسئله روز عاشورا مربوط نیست، بلکه هدف ابلاغ پیام عاشوراست.

وی یادآور شد: در ایام محرم مردم براساس رسوم قبلی خود برنامه های ویژه عزاداری را انجام می دهند، اما سنت اعزام کاروان پیاده به حرم حسینی به ‌ویژه در اربعین ضمن نیاز به تشکیل موکب و ساماندهی گروه های خودجوش مردمی دارد و حفظ امنیت جان عزاداران الزامی است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: در موکب ها باید برنامه های فرهنگی مناسب و در شان عاشورا و پیام امام حسین(ع) اجرا شود، اما ضروری ترین فعالیت موکب ها حضور مبلغ دینی برای تبیین حقایق و اقامه نماز جماعت است و موکب ها باید در اول وقت نماز جماعت را به پا دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی لاهیجان در ادامه تاکید کرد: مساجد و تکایا در محرم مکتب تعالیم عاشوراست و این مکتب باید با حضور مبلغین و روحانیون دینی باشد و مسئولان مساجد و تکایا نیز باید مهمترین برنامه خویش را اعزام مبلغ قرار دهند.

مداحان اشعار و مراثی متناسب با عاشورا را انتخاب کنند

وی با بیان اینکه محرم هر سال تکرار می‌شود، اما این تکرار برای یادآوری آموخته های ما و انتقال آن به نسل آینده است، خاطرنشان کرد: جوانان ما در سال 57 با الهام گرفتن از آزادگی امام حسین(ع) و یارانش انقلاب کردند و در ادامه نیز در پاسداری از حریم انقلاب اسلامی هشت سال با رشادت و نثار جان خود مقاومت کردند و پیروز شدند.

حجت الاسلام صباحی خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی باید برای تاسوعا و عاشورا آماده باشند و تمهیدات لازم را در پیش بگیرند. تبیین فلسفه عاشورا، تعظیم شعائر دینی و انجام سنت های عزاداری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: مداحان باید اشعار و مراثی متناسب با عاشورا را انتخاب کنند و اجازه داده نشود تا دشمنان تشیع با ورود خرافات، ارزش های عاشورایی را خدشه دار کنند، زیرا دشمن می داند که تنها راه مبارزه با انقلاب اسلامی ورود در اعتقادات مردم است لذا آیین های ساختگی را در قالب مراسم مذهبی وارد دین می‌کند تا ماهیت عاشورا را در چشم جهانیان بد جلوه دهد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: منبع دین ما وحی و قرآن است و این فرامین الهی توسط پیامبر اسلام(ص)و ائمه معصومین(ع) به مردم رسیده لذا روحانیون و مبلغین دینی به عنوان وارثان انبیا و اولیا این وظیفه خطیر را برعهده دارند و این پیوند ناگسستنی روحانیون و مردم ضامن بقای اسلام است.

انتهای پیام

captcha