قرآن برای حفظ حاکمیت به کار گرفته نمی‌شود
کد خبر: 3746440
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

قرآن برای حفظ حاکمیت به کار گرفته نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای قرآن نیازمند حاکمیت است اما قرآن برای حفظ حاکمیت به کار گرفته نمی‌شود.

قرآن برای حفظ حاکمیت به کار گرفته نمی‌شود

به گزارش ایکنا از همدان، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه، 21 شهریور ماه در جلسه هم اندیشی و ارزیابی وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان اظهار کرد: فعالیت در حوزه قرآن کار بسیار مقدسی است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود برخی پیچیدگی‌ها در جامعه، خود مانع از پیشرفت و اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور هستیم افزود: همانگونه که پذیرفته‌ایم حفظ نظام از اوجب واجبات است و یا اجرای قرآن نیز نیازمند حاکمیت است انجام عکس این موارد نیز امری لازم و ضروری است.
حاجی بابایی اضافه کرد: اجرای قرآن نیازمند حاکمیت است اما قرآن برای حفظ حاکمیت به کار گرفته نمی‌شود در این میان موسسات و مراکز قرآنی به عنوان متولیان اصلی حوزه قرآن چه تلاشی در جهت حفظ حاکمیت قرآن انجام داده اند؟
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در زمان تصدی در پست وزارت آموزش و پرورش، 5 هزار معلم قرآن به این سیستم آموزشی جذب و 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور ساخته شد که متأسفانه در زمان وزیر پس از خود همگی از کار افتادند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ قرآن باید از همان زمان طفولیت در میان فرزندان و خانواده‌ها نهادینه شود بیان کرد: کار قرآنی باید از همان زمان کودکی در سطح مدارس آغاز شود.

حرکت‌های قرآنی در جامعه عمومی شود
حاجی بابایی با بیان اینکه در نظام اسلامی و در سطح جامعه ارتباطات پشتیبانی کننده نیست عنوان کرد: ما خود باعث مهجوریت قرآن شده ایم همه کار‌ها حتی قرائت و تلاوت قرآن اگر سیاست و خط مشی خاص خود را نداشته باشد درست پیش نمی‌رود لذا باید همه در این عرصه وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه باید حرکت‌های قرآنی در جامعه عمومی شود افزود: موسسات و مراکز قرآنی می‌توانند با مساجد، حسینیه‌ها و سایر نهاد‌ها ارتباط داشته و بخش قرآنی آن مراکز را بر عهده بگیرند با واگذاری بسیاری از برنامه‌ها به اقامه کنندگان قرآن بخش اعظم مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین فاجعه در آموزش و پرورش است یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند در حوزه آموزش و پرورش 2 چیز را نباید به حساب آورد نخست نیرو‌های فرهنگی و دوم پول و سرمایه ای که در این بخش هزینه می‌شود با وجود مشکلات بسیار در این بخش، شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور هستیم.


بخش از مشکلات اقتصادی جامعه به دلیل اقتصاد غیر قرآنی است
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرآن در جامعه بحثی اساسی است، بدبختی‌های و نابه سامانی‌های جامعه کنونی به دلیل عدم اجرای قوانین و فرامین قرآن است.
حاجی بابایی گفت: آن بخش از مشکلات اقتصادی جامعه که نظام را به گروگان گرفته است، اقتصاد غیر قرآنی، لیبرالی و آمریکایی است که طی 40 سال اخیر رشد کرده است، پس از انقلاب اسلامی تعداد موسسات قرآنی و فرهنگ شهادت طلبی ترویج یافته است اما یک اقتصاد لیبرال لجام گسیخته با کار‌های ویرانگر خود تیر‌هایی را به سمت جامعه، قرآن و ... پرتاب می‌کند.
وی ضمن تأکید بر پیاده سازی فرهنگ قرآن در جامعه اظهار کرد: هرجایی که کشور به قرآن تمسک جسته سربلند و موفق بوده و آنجا که به دور از آموزه‌های قرآن عمل کرده دچار مشکل شده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرد قرآنی با تمسک به قرآن ابتدا خود و سپس جامعه را بیمه می‌کند افزود: مردم باید بدانند ما از ناحیه اسلام تقویت شده و از ناحیه غیر اسلام آسیب‌های بسیار دیده‌ایم.
انتهای پیام

captcha